haha, kul läsning här.. Finns det nån statistik på medelåldern här på garaget?
Jag både kör bil och cyklar. Som bilförare har jag aldrig haft problem med cyklister. Det kanske beror på att jag alltid kollar cykelbana när jag svänger t.ex. Så slipper jag få en överraskning och sedan hata cyklisten som jag nästan körde på trots att denne hade företräde.
Aldrig heller stött på nån cyklist som cyklar rätt ut i vägen.
Som cyklist däremot... Så blir jag påkörd nästan varje dag! MINST 3-4 ggr/vecka blir jag påkörd. Hade jag hävdat min rätt så hade jag varit påkörd flera ggr om!!!
Senast i fredags kör jag på en cykelbana, en bil kommer i full fart och ska svänga in och korsa min väg. Då jag inte ser killens ögon pga att han har solglasögon gör jag mig redo att bromsa om han inte stannar. Han blåser förbi mig, och inte nog med det, hans ruta är nervevad och han skriker nåt åt mig, hör inte vad....
EDIT: Bilisten stannade alltså inte, det fick jag göra.
Så ni som inte gillar cyklister... ni kan ju fundera på vad cyklister tycker om bilister!
BTW, jag visar ALLTID tecken på vart jag ska, för MIN EGEN SÄKERHET!!! Ja, jag har hjälm också, kalla mig bror duktig eller moraltant, men det jag skrivit ovan är verklighet!!! Cyklister är mer utsatta så visa lite hänsyn, vad gör det om du släpper den där cyklisten som egentligen borde släppt dig? Ge honom/henne ett leende och känn att du gjort dagens (enda?) goda gärning och kör sedan vidare...