men ja menar hur stort man kan ha för huvud taget å inte tumma på greppet osv, har 225 sulor idag å dom ligger ganska så jämt längs varann kanterna, (kolla min sida) men kan man sätta 235 t ex? eller går de åt skogen då?
Det går absolut att köra bredare som 235or men med 245or blir det lite för brett kan vara svårt att montera och det finns då stora risker med monteringsskador från maskinen dessutom kan det vara svårt att få luft i dom. men jag rekomenderar 215 - 235 på en 7,5" fälg.
Jag har själv 225or på 7,5" fälg och det är perfekt. Frågan är om det hade gjort speciellt mycket på greppet alltså i positiv bemärkelse med en storlek större. bättre att lägga de stålarna på något annat
I just ditt fall bör du stanna på 225 för att de inte ska se dumt ut. Men har man högre profil kan man få dit bra mkt bredare däck.
Ska tilläggas att siffrorna inte är allt, när jag köpte mina hjul så visade han mig skillnaden mellan däcksfabrikanter. Ett Bridgestone 225 va tex bredare än ett Falken 245. Han som sålde sa att de skiljer massor från däck till däck, lr rättare sagt från fabrikant till fabrikant. Hankook och Bridgestone gjorde de bredaste däcken sa han. Falken gjorde smala däck.. därimellan låg resten