nån som har koll på om de skulle va biligare att tex köpa en dodge charger 69an i sverige för typ ½ miljon kr eller att dra över till usa hämta en skicka hem en?
inte för jag har råd med vilket som just nu men skulle va kul och veta för en sån bil ska jag ha en dag=D
Varför ska du köpa en för 500 000:-? Du kan få en i bruksskick för 250 000:- och det är nästan bättre annars vågar man inte köra med den..
Just nu är det nog billigare att importera från USA eftersom att dollarn ligger så lågt...
ok men jag har typ kollat runt lite anons ställen då ligger dom runt ½ miljon lite under och 69ans modell värkar itne va så jätt vanlig i detta land heller kankse därför?
visst de ju så att bilarna alltid e biligare därifrån de kommer som tex volvo och saab här almänt skort för vilken svensk som hälst men tex i frankrike och andra länder äre dyra fin bilar
men de jag syftade på att de kostar ju tex åka till usa köpa bilen skicka den på frakt hem och åka hem skulle man tjäna mer på göra så och sen göra om den laglig för sverige än att köpa en svin dyr som redan finns här?
ursäktar för punkter och grejjs mitt tangetbort är mer lr mindre defekt på de knapparna
Utbudet är klart större i USA så svaret måste bli JA på din fråga. Kostnaderna för registrering m.m är marginella när vi pratar om bilar i den här prisklassen. Klart på gatan i Sverige ca 30-35 000
Utbudet är klart större i USA så svaret måste bli JA på din fråga. Kostnaderna för registrering m.m är marginella när vi pratar om bilar i den här prisklassen. Klart på gatan i Sverige ca 30-35 000
låter inte så överdrivet farligt om man skulle hitta en för sansat pris i usa
angående ditt inlägg om chargern så måste ja tyvärr medela att just den bilen e lika eftertraktad i usa som i sverige. de ex som inte åkt till skroten e anteingen upprustade till nyskick eller står i någon gammal lada nere i Sydstaterna säkert. och dom går nog inte att hitta sådär. det ända jag kan rekomendera är att åka över till staterna på något evenemang o skaffa kontakter o info.
angående ditt inlägg om chargern så måste ja tyvärr medela att just den bilen e lika eftertraktad i usa som i sverige. de ex som inte åkt till skroten e anteingen upprustade till nyskick eller står i någon gammal lada nere i Sydstaterna säkert. och dom går nog inte att hitta sådär. det ända jag kan rekomendera är att åka över till staterna på något evenemang o skaffa kontakter o info.
nog för jag vet att den där bilen e överdrivet popis sen dukes of hazzard seriens tid 79-86 lär nog ändå finnas så många mer såna och få tag på än som finns i sverige och de lär ju va biligare i usa än sverige ändå
som sagt mkt skit säljs nog tack vare media-hypen efter dukeshazzard remaken mm.
Legenden chargern håller på bli commercial whore :S
den chargern jag vill ha ska va princip som den modellen de hade i dukes of hazzard asså med att grillen täcker fram ljusen och att bakhjulsen e lite mera fyrkantiga än de runda som 68ans modell har
men att en äkta r/t spelar inte sån stor roll vad ligger en charger utan rt på för pris?
såg dokumentär om dukes of hazzard serien asså orginalen 79-86 att dodge chargern va inte känd inom racing lr nått och den höll bättre och hoppa/stunts me än camaro sen blev tydligen serien så populär att alla ville ha sin egen charger"general lee" sen e de nog som du säger kommit ut nya filmer om de där då äre dom populära igen
man kan ju inte åka runt i en oragne charger ska ju lätt va svart lr blå;)