3224
Sök

Calibran startar inte ..

2 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Jag har fått Felkod 31 på min calibra och jag undrar om det sitter någon givare eller nånting som gör att den inte vill starta.
Väldigt tacksam för svar.

892 Inlägg
25 september 2007
På de flesta Calibror (får inget på min, den e skum) så betyder felkod 31:
No engine RPM signal Engine not running (Crankshaft Sensor - No Signal)

Alltså...om du har motorn avstängd så registrerar den en sådan felkod, så du borde egentligen starta den och kolla. Nu går ju inte det (?), och av vad jag förstår så kan det faktist bli så illa att bilen inte startar om Vevaxelgivaren e paj, så kanske kan vara nått att byta.

En ny kostar antingen 612:- eller 13xx:- på Opel, helt beroende på vilken motorkod du har. Opel skulle nog rekommendera att du byter Kamaxelgivaren också, kostar 1.100:-.
Senast redigerat av Android (25 september 2007)

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

2 122 Inlägg
25 september 2007
kolla bränslepumps reöät vanligt fel på opel

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

892 Inlägg
25 september 2007
Det beror på din motorkod.
Mekonomen har en för 500:-, men det är till motorer senare än slutet på -95. Du hade en -92'a va, så om jag inte är helt ute och cycklar så kommer det kosta mer...

Det kanske går att hitta nån på nått annat ställe, men jag letade ett tag och kunde inte hitta nått annat. Kanske kan kolla på skroten, men personligen så skulle jag känna mig lite osäker på en begagnad givare.

Är ju lite surt också ifall det INTE skulle vara den, så jag förstår ditt dilemma. smile
Iomed att många Calibror spottar ut kod 31 bara motorn är avstängd, vilken din är, så är det ju svårt att veta om det verkligen är givaren.
Du kanske skulle ringa till en Opel verkstad och fråga dem. Nämn din felkod, problem osv så kanske de kan ge några gratistips till dig.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Sök