2599
Sök

Seriekoppla slutsteg, felkopplat? Bifogad bild.

59 Inlägg
27 september 2007
Trådstartare
http://img255.imageshack.us/img255/2072/kopplingkh8.png

Har kopplat efter det här schemat men får inget ljud i den seriekopplade slutsteget. Får bara en halvblinkande lampa (se bilden).
Vad menas med att brygga slutsteget?
Vill få så basarna spelar jämn och fin bas.. kopplar jag in båda låter det både lågt och förjävligt. Men kopplar jag ur en bas så dunkar det på riktigt fint.
Hur kan det gå till? Bör man inte kunna spela likadant om man kopplat efter schemat?
Tänker även försöka väva in 2 st 6x9 högtalare i kopplingsschemat, kanske något kan hjälpa mig att rätta till det jag gjort?
Är en nybörjare inom detta så lite kött på benen vore fint  smile

Slutsteg:
2 x Magnat 2000 500w max 2 kanal

Basar:
2 x Magnat 12" Vet inte ohm-antal eller watt-antal.

Tack på förhand!

21 761 Inlägg
27 september 2007
Blir ljudet bra oavsett vilket av slutstegen du kopplar ur?

59 Inlägg
27 september 2007
Trådstartare
Det slutsteget som blinkar nu ger inte ett ljud ifrån sig..  Går att koppla vidare ifrån det slutsteget och få ljud, men får inget ljud just ifrån den blinkande. sad

Ifrånbörjan när jag höll på gav båda samma ljud om man bara hade en bas inkopplad.

12 Inlägg
27 september 2007
Prova med ett annat slutsteg, eller så kan den va glapp kontakt någonstans.

//D3nna^^

21 761 Inlägg
27 september 2007
Hur har du kopplat strömmatningen till båda stegen?

Har du kollat i manualen vad den blinkande lampan kan betyda, vilka fel det mest troligt kan vara?
Senast redigerat av Drönirettab (27 september 2007)

16 197 Inlägg
27 september 2007
ett fel e ju som sagt att stegen inte bryggade utan att du använder en kanal från varje steg om ja fattat din skiss rätt?

du ska ta + från ena kanalen å - från den andra.  brukar så på steget/manualen från vilken kanal du ska ta + resp. -.
Senast redigerat av evilaudio (27 september 2007)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

141 Inlägg
28 september 2007
och när du använder lowpass filtert, då bruckar rca utgången bara skicka ut "oanvända" frekvenserna. mao har du steg ett delat till 60hz så kommer andra steget bara få signal för allt över 60hz

16 197 Inlägg
28 september 2007
strid_1985 skrev:
och när du använder lowpass filtert, då bruckar rca utgången bara skicka ut "oanvända" frekvenserna. mao har du steg ett delat till 60hz så kommer andra steget bara få signal för allt över 60hz

de där e väldigt olika från steg till steg.. de man testa e ju å splitta signalen istället innan steget å se va som händer då.. de kan ju va nåt annat typ av fel när du "länkar" signalen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
28 september 2007
Kolla jordningen på det steget som blingar det varkar som det är där problemet ligger.
Sen om du ska brygga koppla plus på en högtalarplinten och minus på den andra.
+ brukar vara på höger kanal.
Testa dig fram........

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Sök