2630
Sök

biltjuvar

Almännt tokig
481 Inlägg
28 september 2007
troligtvis skaffat mig en plats i finkan. hmm

Inline sixes ist sie scheisse.......

low profile
253 Inlägg
28 september 2007
LoFET skrev:
troligtvis skaffat mig en plats i finkan. hmm

Samma här tror jag hmm

Dieselgypsy
538 Inlägg
28 september 2007
Ringt snuten, och sagt att någon hade glidit på ett bananskal utanför min bil, och rammlat på alla hans enga stöldverktyg. Sen spöat skiten ut kräket som inte ens förtjänar att leva.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

169 Inlägg
28 september 2007
Har fått 2 bilar stulna på mindre än 6 månader första bilen kvaddade dem toltallt och andra bilen fick lådan rasad....hade man sett detta hade man gjort nått som dem flesta andra här, och troligen fått ångra detta för alltid

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?

1 171 Inlägg
28 september 2007
Megavirus skrev:
När jag hade min mazda hände det mig..

jag jobbade natt kom ut till bilen och skulle åka hem klockan va väl runt 04 på morrn..
jag såg att det satt en snubbe i bilen och förstod dire´kt va det va frågan om, det bästa va att jag hade kopplat ur batteriet eftersom jag hade nåt fel på bilen som gjorde att den drog ström, ovanpå detta har jag alltid på mina bilar plockat bort " låsknapparna " dem som sitter i dörrarna som du trycker ner eller upp för att låsa.. så jag smög fram till bilen låste bilen när han satt i och stod kvar.. ringde snuten, dem kom jag låste upp och dem fick han med sig..

sann historia det hände i oktober förra året snubben va en knarkare i 35-40 års ålder...

Smart!smile Skulle inte förvåna mig om man egentligen kan åka på "olaga frihetsberövande" eller något. Jävla lagar.

Vad skulle jag gjort?

-Det där är min bil. Vi gör såhär: Du går härifrån och lämnar mina saker ifred och jag ringer inte polisen, OK?

study
772 Inlägg
28 september 2007
jag hade ringt polsen sedan gått fram och dragit ner honom på marken och hållit kvar honom där tills polisen kom. dock beror detta på i fall han har kniva eller ej.

dARKiE
5 031 Inlägg
28 september 2007
zoopåse skrev:
Megavirus skrev:
När jag hade min mazda hände det mig..

jag jobbade natt kom ut till bilen och skulle åka hem klockan va väl runt 04 på morrn..
jag såg att det satt en snubbe i bilen och förstod dire´kt va det va frågan om, det bästa va att jag hade kopplat ur batteriet eftersom jag hade nåt fel på bilen som gjorde att den drog ström, ovanpå detta har jag alltid på mina bilar plockat bort " låsknapparna " dem som sitter i dörrarna som du trycker ner eller upp för att låsa.. så jag smög fram till bilen låste bilen när han satt i och stod kvar.. ringde snuten, dem kom jag låste upp och dem fick han med sig..

sann historia det hände i oktober förra året snubben va en knarkare i 35-40 års ålder...

Smart!smile Skulle inte förvåna mig om man egentligen kan åka på "olaga frihetsberövande" eller något. Jävla lagar.

Vad skulle jag gjort?

-Det där är min bil. Vi gör såhär: Du går härifrån och lämnar mina saker ifred och jag ringer inte polisen, OK?

Då hade förmodligen tjuven sagt, ge hit nycklarna och hotat dig och snott hela bilen. ;p

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 171 Inlägg
28 september 2007
Darkie: Har du provat, är du biltjuv eller har du räknat ut det med arshlet?

Jag tror på att vara lugn och resonlig, om inte jag hotar honom så varför ska han ge sig på mig? För att han blir arg för att han inte får ta min bil? Det är ju jag som borde ha anledning att bli arg.

741 Inlägg
28 september 2007
Skulle låtstas om som ingenting, skulle bli så rädd så jag går förbi min egen bil och ignorerar händelsen..

Idiot..
285 Inlägg
28 september 2007
Hade tjuven varit i min storlek eller mindre/eller sett ut att vara i dålig form. så hade jag inte tvekat på att ha lite kul,sen struntat i att anmäla han.

Men om det står två vältränade killar där så hade jag nog ringt snuten.
Eller letat upp något att slå med/eller ringt polarna(om jag inte är med någon)

dARKiE
5 031 Inlägg
28 september 2007
zoopåse skrev:
Darkie: Har du provat, är du biltjuv eller har du räknat ut det med arshlet?

Jag tror på att vara lugn och resonlig, om inte jag hotar honom så varför ska han ge sig på mig? För att han blir arg för att han inte får ta min bil? Det är ju jag som borde ha anledning att bli arg.

jo, jag märker att du är väldigt lugn när du tar åt dig och skriver så, ta det med en nypa salt för helvete. IRONI
Anklaga mig för att vara biltjuv det var fan det lägsta, du vet inte ett skit om mig.

och om jag nu ska svara på ditt jädrans svar så kan jag väl uttrycka mig såhär,
Om du nu är lugn mot tjuven så kanske han ser dig som ett lätt byte då dem oftast är påverkade och bär vassa föremål på sig.

borde inte bli så här irreterad på min egna födelsedag shit.
Senast redigerat av Darkie (28 september 2007)

385 Inlägg
28 september 2007
...Grattis på födelsedagen Darkie! cool

1 171 Inlägg
28 september 2007
Inte meningen att reta upp dig faktiskt, jag var extremt lugn när jag skrev det där. Kanske fattas någon smiley. Att räkna ut något med arshlet brukar ju vara något som någon som tycker något är enkelt eller självklart brukar dra till med att man kan göra. Man kan istället säga: tycker du det är självklart att det är så? tex. Jag tror varken du provat eller är biltjyv, de alternativen är retoriska.

Grattis på födelsedagen!smilesmilesmile
Senast redigerat av zoopåse (28 september 2007)

1 171 Inlägg
28 september 2007
Om du nu är lugn mot tjuven så kanske han ser dig som ett lätt byte då dem oftast är påverkade och bär vassa föremål på sig.

Om man står 8m bort då? Så att man har försprång om man skulle behöva springa?

3 722 Inlägg
28 september 2007
Jag vet inte vad jag hade gjort, men ett tänkbart scenario är att jag går och ställer mig bakom killen och väntar tills han kommit ut ur bilen. Sedan hade jag sagt - ursäkta mig, men detta är min bil du gör inbrott i just nu. Nu har han 2 alternativ. 1, han börjar springa, dum idé för det hade bara gjort mig ännu mer förbannad och jag hade sprungit ikapp honom hur lätt som helst och slagit honom på käften tills någon hade stoppat mig. Alternativ 2, Han säger en dum grej, ja då tar jag hans huvud och slår in det i en annan ruta på bilen och sedan hade jag knäckt varje revben, och sedan hade jag brötit hans armar och ben på olika ställen. Undrar hur många år man hade fått för detta??

Gear Heads Göteborg
156 Inlägg
28 september 2007
Tja bara hoppas att man har jobb kläderna på sig när det händer vill ju inte förstöra sina civila kläder.. stål hätta är ju aldrig fel heller. Biltjuv eller asfalts-indian what's the differens...
Senast redigerat av wofflan (28 september 2007)

dARKiE
5 031 Inlägg
28 september 2007
KG skrev:
...Grattis på födelsedagen Darkie! cool

zoopåse skrev:
Inte meningen att reta upp dig faktiskt, jag var extremt lugn när jag skrev det där. Kanske fattas någon smiley. Att räkna ut något med arshlet brukar ju vara något som någon som tycker något är enkelt eller självklart brukar dra till med att man kan göra. Man kan istället säga: tycker du det är självklart att det är så? tex. Jag tror varken du provat eller är biltjyv, de alternativen är retoriska.

Grattis på födelsedagen!smilesmilesmile

Vi glömmer det dära, hade inte ens kunnat sno nåns ventilhattar som nån/några gör för mig hela tiden grr.. aja
Tack så mycket ialf dudes för uppvaktningen.

Sök