har sökt massa på forumet om glasfiberspakling. vill bara se om jag har rätt nu om jag glömt något.
spänna flice över tex hötalarhål spackla på med polyester. nu har man fått en hård grund och man ska då låta det härda. vad ska man göra sen ska man spackla polyester först och sen lägga glasfiberväv eller ska man lägga på glasfiberväven samt pensla på polyester? sen det här med härdare måste man ha det? antagligen ja men hur vet man hur mycket man ska ha? blandar man härdaren med polyestern innan man stryker på? och kan man göra en baffel av detta?
ojoj blev lite många fråge tecken. jag har nog blivit en aning förvirrad kan någon rätta mig?
som sagt så börjar du spänna fleecetyget .. efter det så penslar du på MYCKET polyester blandat med 2-3 % härdare..vänta en liten stund,, lägg på 1-2 lager glasfiberväv och pensa på polyester över detta också, använd mcyket polyester så det tränger igenom riktigt.... håll på så o lägg olika lager glasfiber,, ska du bara ha det till tex.6,5" så behöver du inte så många lager men ska du bygga baslåda av det så rekomenderar jag att ta några lager extra
och JA, man måste ha härdare 2-3%brukar bli lagom
all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !