3631
Sök

ferrari e bara skti! haha

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
14 oktober 2007
twin_cam skrev:
Ferrari är ingen bil, för det är historia och konst.
Bilen har bra känsla i kvalité och detaljer, även om den riktiga kvalitén är kass, kanske håller 10000 mil innan det är dags att riva den för renovering...

Jag tycker att ferrari lever för mycket på sitt namn numer. Finns liksom japanska uddabilar som spöar den runt en bana, och dessutom håller i både 20 och 30000 mil...

Finns bilar i ferraris klass också, som kostar lika mycket, går lika fort, men har modernare teknik, samma kvalitetskänsla men betydligt bättre driftsäkerhet och livslängd.

Men den som vill ha statusen skiter i servicekostnader, dålig driftsäkerhet och allt..
DÅ är det ferrari som gäller. Det är bara så. Myten, legenden wink

Sen att ferarri är släkt med fiat, om än på något sånär avlägset håll, gör saken ännu bättre tongue
Och att porsche är släkt med skoda... Kul tanke bara... Är förhoppningsvis ingen skruv gemensam...

det var dit jag ville komma. har man en ferarri så måste man ha råd att ha den på verkstad.
tycker också att dom har tappat kvalitén med tiden. deras växellåda med paddlar som sitter i 360 modenan är otroligt seg i växlingarna. ingen prestige låda där. saabs sensonic-låda är så mycket snabbare.

/Street

Smålänning
7 883 Inlägg
14 oktober 2007
street skrev:
har man en ferarri så måste man ha råd att ha den på verkstad.

Kanske är därför bl.a ägaren av kosta outlet har två.. en är alltid på verkstad wink tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 174 Inlägg
14 oktober 2007
som någon sa här uppe. det är ju som att köpa en jacka från JC å sedan göra om den till en GUCCI / prada / stonei jacka. Det funkar kanske för vissa men fan det är ju mera stil med äkta vara wink

leo_m83
14 oktober 2007
jag förstår inte riktigt. Varför sitta och diskutera om en ferrar / koenigsegg eller lambrogini när man inte ens har RÅD att köpa en. De flesta av oss har inte ens råd att betala försäkringen. vem bryr sig om den är skit? Det ger mig i alla fall en anledning till att inte köpa en tongue

BMW-328I
14 oktober 2007
Jag skulle iaf velat ha en superbil roll cool

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
14 oktober 2007
twin_cam skrev:
Ferrari är ingen bil, för det är historia och konst.
Bilen har bra känsla i kvalité och detaljer, även om den riktiga kvalitén är kass, kanske håller 10000 mil innan det är dags att riva den för renovering...

Jag tycker att ferrari lever för mycket på sitt namn numer. Finns liksom japanska uddabilar som spöar den runt en bana, och dessutom håller i både 20 och 30000 mil...

Finns bilar i ferraris klass också, som kostar lika mycket, går lika fort, men har modernare teknik, samma kvalitetskänsla men betydligt bättre driftsäkerhet och livslängd.

Men den som vill ha statusen skiter i servicekostnader, dålig driftsäkerhet och allt..
DÅ är det ferrari som gäller. Det är bara så. Myten, legenden wink

Sen att ferarri är släkt med fiat, om än på något sånär avlägset håll, gör saken ännu bättre tongue
Och att porsche är släkt med skoda... Kul tanke bara... Är förhoppningsvis ingen skruv gemensam...

Och saab 9000 är släkt med fiat... då har ja nästan ägt en ferrari ju smile

Problemet med ferrari är att de kör på relativt gammal teknik, det gör dem lite för söliga runt banor + att de är bakhjulsdrivna, skulle de vara 4hjuls drivna skulle det vara en mycket bättre bil.

Och sen att få en hyffsat trimmad motorn att hålla mer än 10 000 mil är inte jätte lätt heller, för säg vad man vill men det är rätt bra med pulver i de bilarna!

DFFL
9 020 Inlägg
14 oktober 2007
Ford_Tradegy skrev:
Hade jag vunnit 75 miljoner på lotto så hade jag ALDRIG köpt en Ferrari eller Lamborghini, eller någon annan "super-status" bil..

Anledning: Opraktiska, fula, svenska vägar+superbilar=skit. jag har aldrig vart imponerad eller avundsjuk på sådana bilar, gillar dom helt enkelt inte, jag hade inte köpt dom om dom så kostat som en Volvo 245:a..
Har en kille på jobbet som importerar nya corvetter, inte imponerande..
Detta är INTE avundsjuka-inlägg..

Jag hade hellre köpt en Dodge Charger R/T -68 eller min drömbil: Buick Riviera -65 för ett par hundra tusen istället för en bil för miljonbelopp som knaptt går att använda på svenska vägar..

Måste bara säga att jag hade kunnat använda en Ferrari till fullo på våra svenska vägar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Teddan
2 495 Inlägg
14 oktober 2007
en bekant har en diablo .... å den funkar kanon på svenska vägar.

tror många inte har den blekaste aning om vad dom pratar om.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

2 164 Inlägg
14 oktober 2007
Har man aldrig kört, ägt eller åkt med i en super bil kan man aldrig igentligen utala sig om vad de handlar om.
Om de är porsche, ferrari, lamborgini eller nån annan tillverkare så kommer inte en normal bil inte i närheten.

Man kan trimma en bmw, audi, saab, volvo, subaru m.m att gå fortare än en super bil men de är ändå nått helt annat.
Jag skulle inte säga nej till att köpa en ferrari om jag hade råd eller nån annan super bil.
Men de är ju också vad man prioriterar.
Jag trimmar gärna upp min men jag jämför den inte med superbilar för de.

MVH^

F

Better than God \o/
1 883 Inlägg
14 oktober 2007
The bottom is nådd?  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

247 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
villket liv det blev yikes jag skapade denna tråden när jag va rätt dragen yikes jag menade inte ricktigt så som alla verkar ha uppfattat de. jag menar ungefär, om man ta penagarena som en ferrari kostar och lägger ut på en bmw, då blir den bmw rätt sjuk. eller har jag fel? och nej jag är inte avundsjuk. ja inte heller nån noob eller vad jag blev kallad.

Sök