3392
Sök

Vinande ljud från motor eller främre avgassystem???

EclipseJenny
15 oktober 2007
Trådstartare
Fick hjälp med att svetsa lite på min japsdämpare för några dagar sen. Nån dag senare gick bilen som en kratta på tomgången för att de läcker bak till.
I samband med detta har de börjat vina i främre delen av bilen. Vet inte om de kommer från motorn eller främre avgassystem. Killen banka RÄTT hårt på mitt avgassystem för att få loss tidigare svetsning. Kanske bankat så hårt att något gått sönder eller håller på??
Någon som har en ide på vad de kan vara??

IT-Tekniker
376 Inlägg
15 oktober 2007
Är det inte lättast att starta bilen på tomgång, och sedan krypa under och lyssna och känna om den läcker någonstans vid främre röret samt vid grenröret.

EclipseJenny
15 oktober 2007
Trådstartare
Jo jag får väl göra det....men kan de bli ett vinande ljud från avgasröret??

1 661 Inlägg
15 oktober 2007
Allt är möjligt så starta bilen å kryp under lr bara lägg dig bredvid så hör du vars det "pyser"

Men att bilen skulle gå som en kratta på tomgång pga av en läcka baktill lät konstigt tycker jag..

Ändrade ni inget annat?

TP Performance
113 Inlägg
16 oktober 2007
skulle kanske kunna vara lambdasonden, finns väl en viss risk att den kan gå sönder av hårda vibrationer, men den kan du köra in med till verkstad och be att dom mäter upp den om du nu inte gör det själv vill säga.

Han som ingen turbo har, han får åka utan bar!
TP Performance.

EclipseJenny
16 oktober 2007
Trådstartare
Nä vi ändra inget annat...Alltså när jag kör ar tomgången ok....men när jag står still eller trycker in kopplingen går den ner som fan.

EclipseJenny
16 oktober 2007
Trådstartare
Dyrt o byta en lamdasond eller??

TP Performance
113 Inlägg
16 oktober 2007
nja jag vet inte vad den kostar till en mitsubishi, men till en volvo e den dyr.... kansxke kostar 2000 eller nått... men om du trycker ner kopplingen så håller bilen på att dö säger du... då kan det inte vara lambdasonden.... då måste det vara något mekaniskt.....

Han som ingen turbo har, han får åka utan bar!
TP Performance.

1 418 Inlägg
16 oktober 2007
lambda sonden går att köpa hos biltema då det är samma tillverkare som på alla andra ställen iaf.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Sök