3931
Sök

inkopling varvräknare/shiftlight

10 Inlägg
16 mars 2006
Trådstartare
jag ska koppla in varvräknare och shiftlight på min fiat coupe frågan är bara var jag ska koppla in det, jord och spänning är löst, man styrboxen vill jag inte ge mig på ca 30 kablar in i den och jag har inget kopplingschema, bör man inte kunna koppla dem på övre död lägesgivaren? vore mycket tacksam för svar

9 108 Inlägg
16 mars 2006
Har du ingen tändspole? I så fall ska det bara vara att sätta kabeln på tändspolens minus.

Skåning
739 Inlägg
17 mars 2006
Hur menar du med att "sätta kabeln på tändspolens minus"?
Exakt hur många sladdar finns det från varvräknaren och var
ska alla monteras?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

671 Inlägg
17 mars 2006
Om du får 12v pulser 1 gång/varv från din givare så funkar det.

12 086 Inlägg
17 mars 2006
Signalkabeln till mätaren ska va kopplad på tändspolen.. plussidan skulle jag föreslå.. minns inte prova något av de är de. Den ska inte in i styrboxen iaf.

203 Inlägg
19 oktober 2007
jag köpte en varvräknare med röd, vit, svart, och grön kabel.
den vita och röda kopplar du till samma.
den svarta till jorden.
den grön till bilens signalkabel till tändspolen.

jag har kopplat den till en golf 2 rakt på tändspolens - men räknaren hängde inte med för 5öre.
sedan skulle jag koppla den till en saab 9000 2,3T
där rev jag ner instrument panelen och kollade efter kabeln som går till orginal varvräknare. så den tog ström direkt därifrån. då hängde mätaren med perfekt.

har nu kopplat in mätaren i en volvo 745 turbo och jag provade att koppla den på tändspolens - men den hänger inte med där heller. så jag ska koppla den gröna kabeln till bilens orginal varvräknare.

det är mitt tips. att du kolla genom vart signalkabeln till din orginal varvräknare ( om du nu har en på din modell ) så kopplar du den gröna på den så ska det funka fint fint.

signalkablarna brukar oftast vara blåa så du får testa dig fram big_smile

ProJekt AudI A4 B5 Gets Low and Loud.
Doing it my Way! Tyskstuk.

Sök