jag köpte en varvräknare med röd, vit, svart, och grön kabel.
den vita och röda kopplar du till samma.
den svarta till jorden.
den grön till bilens signalkabel till tändspolen.
jag har kopplat den till en golf 2 rakt på tändspolens - men räknaren hängde inte med för 5öre.
sedan skulle jag koppla den till en saab 9000 2,3T
där rev jag ner instrument panelen och kollade efter kabeln som går till orginal varvräknare. så den tog ström direkt därifrån. då hängde mätaren med perfekt.
har nu kopplat in mätaren i en volvo 745 turbo och jag provade att koppla den på tändspolens - men den hänger inte med där heller. så jag ska koppla den gröna kabeln till bilens orginal varvräknare.
det är mitt tips. att du kolla genom vart signalkabeln till din orginal varvräknare ( om du nu har en på din modell ) så kopplar du den gröna på den så ska det funka fint fint.
signalkablarna brukar oftast vara blåa så du får testa dig fram
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)