3103
Sök

Lister - s60

66 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Någon som vet ett enkelt sätt att plocka bort listerna på min s60? (ska lackas)  är det bara att dra och hoppas ^^ eller måste jag göra nått komplicerat? tongue
Senast redigerat av pfa (19 oktober 2007)

66 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
sad

a.k.a aLan.
281 Inlägg
19 oktober 2007
sitter inte dom med dubbelhäftande tejp? har för mig detta..

66 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
SKulle kunna tänka mig att dom sitter med plastclips .. som allt annat på en volvo tongue

a.k.a aLan.
281 Inlägg
19 oktober 2007
pfa skrev:
SKulle kunna tänka mig att dom sitter med plastclips .. som allt annat på en volvo tongue

jo, troddej ag med först, men en kompis som lackerade om sin dörr fick köpa nya lister pga. att dom var med dubbelhäftande tejp.. annars hade dom ju bara vart å smälla på igen.

66 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Hmm, tack för tipset.. ska åka och kolla om det stämmer smile

Mr.RoadRage
428 Inlägg
19 oktober 2007
Dom övre listerna på dörrarna (prynadslisterna) sitter med dubbelhäftad tejp, och är skit dryga att klistra om, håller dåligt,
dom undre (dom som sitter nere vid tröskelbreddaren)är fästa med clips och 3 skruvar (torx) fram och 2 skruvar bak!

Jobbar med det varje dag, så i know! smile

Listerna på framskärmarna sitter med clips och dom på stötfångarna sitter clipset typ gjutet i listen, dom är enkla att ta av och på!

Hoppas jag va till hjälp! big_smile

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

Mr.RoadRage
428 Inlägg
19 oktober 2007
va inne och kollade på din bil, listen vänster fram (stötfångaren) kan va rätt dryg att få av p.g.a. motorvärmarkontakten!
Vi brukar få plocka av hela stötfångaren när en sån kontakt sitter på, den är skruvad på baksidan och du måste ta av själva sladden till den i förgreningen som vanligtvis sitter längst bak på motorvaggan!
P.g.a. att kontakten inte är lika stor som den kontakten som sitter ute på stötfångaren så måste du sen dra ut hela sladden igenom prynadslisten......... Hänger du med i min klyddiga förklaring?! smile

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

Sök