Tjena, Sitter på en S70 2.5T Bsr Steg 1, tänkte uppgradera till steg 2, har satt dit ett öppet filter, steg 2 hos bsr får man 3" från kat, men ja e lite mer sugen på att köpa JT 3" Hela vägen! Tror ni att det kommer bli någon stor märkbar skillnad!?! Eller Räcker det med efter katten med dem hk jag har. Någon som vet om JT Låter gött? Tack på Förhand
Håller med micke777. Allt du gör efter katten ger bara mer ljud.. Ingen effektökning att hämta där inte.. Byt till en racingcat så händer det ju lite iaf.. Orginalkatten tar ju mellan 7-10 hk ungefär..
du behöver inte byta programvara för att köra 3"hela vägen.....åkte me 3" hela vägen på min ett par´månader innan jag chippade utan problem.......jävligt schyyst sång i jt system faktist själv åker ja 3" från turbon me kat å en ljuddämpare låter mycket fint
Okej johan, hur många hk tror du ja får om ja kör JT's 3" Hela vägen? med prginal kissen? Nu idag har jag ju 237 eller något..
Det är alltid 100hk per tum enligt vissa
What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Jo på vissa programvaror. Regleralgoritmerna för laddtrycksstyrning klarar ibland inte av att hantera laddtrycksstyrningen när avgasmottrycket minskar drastiskt.
/Göran
johan-s70-t5 skrev:
du behöver inte byta programvara för att köra 3"hela vägen.....åkte me 3" hela vägen på min ett par´månader innan jag chippade utan problem
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Ferritas system med 3" dp och 2,5" efter katalysatorn. Ett helt 3" blir för stort. Kommer låta skönt, men är bara dumt i ditt fall. Om du vinner nåt på ett helt 3"? Mnja... I bästa fall så tjänar du inte mycket, men det är inte ortroligt att du tappar effekt heller. Ett helt 3" är jättebra, om man ska över 350hk, under det så är dte bättre med 3" och 2,5 resten. Nu vet jag att många är av åsikten att större är bättre på en bil med turbo, men så funkar det inte riktigt. Större är inte alltid bättre.