3024
Sök

Skillnad på volvos Halvskinn och läder stolar?

576 Inlägg
3 november 2007
Trådstartare
Finns det en skillnad på komfort mellan dessa två varianter?

576 Inlägg
3 november 2007
Trådstartare
Någon?

mercedes_driver
3 november 2007
har man halvskinn så blir det juh inte lika kallt om röva kanske wink

576 Inlägg
3 november 2007
Trådstartare
mercedes_driver skrev:

Så komforten skiljer sig inte åt mellan dessa?

Meister
6 763 Inlägg
3 november 2007
mercedes_driver skrev:

Och motsatt effekt på sommarn. Skinn är ju inte lite varmt efter en stund i solen. Om det är skillnad i komfort vet jag inte. Men jag skulle nog sattsa på halvskinn eftersom man inte blir lika svettig på ryggen big_smile

576 Inlägg
3 november 2007
Trådstartare
Stolarna lär ju vara likadana? Utom att det yttre (halvskinn/läder) skiljer åt sig?

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
3 november 2007
Hur kommer det sig att du undrar? Ska du köpa ny bil? Nya stolar? Lr e bara nyfiken? smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

66 Inlägg
3 november 2007
Det beror ju på om du köper softläder stolar eller vanliga läder .. jag har själv halvskinn och jag sitter helskönt smile

576 Inlägg
3 november 2007
Trådstartare
pfa skrev:
Det beror ju på om du köper softläder stolar eller vanliga läder .. jag har själv halvskinn och jag sitter helskönt smile

Precis som du har undrar jag. Skönt säger du? smile Bra! Har du provat att sitta i volvos lädersäten? Och i fall du har, skulle det vara kul att få se hur du jämnför dessa!

576 Inlägg
3 november 2007
Trådstartare
HardcoreHunny skrev:
Hur kommer det sig att du undrar? Ska du köpa ny bil? Nya stolar? Lr e bara nyfiken? smile

Lite av varje smile

a.k.a aLan.
281 Inlägg
3 november 2007
har helskinn i min å ångrar inte en sekund att jag har det.. har suttit i halvskinn med, känns likadant förutom att man "glider omkring" lättare med helskinn tongue

576 Inlägg
3 november 2007
Trådstartare
Peter_A skrev:
har helskinn i min å ångrar inte en sekund att jag har det.. har suttit i halvskinn med, känns likadant förutom att man "glider omkring" lättare med helskinn tongue

Vad menar du med "glider omkring"? Allmänt eller i bilsätet? smile

66 Inlägg
3 november 2007
Traz skrev:
pfa skrev:

Precis som du har undrar jag. Skönt säger du? smile Bra! Har du provat att sitta i volvos lädersäten? Och i fall du har, skulle det vara kul att få se hur du jämnför dessa!

Ingen märkbar skillnad direkt.. förutom att vissa får ont i ryggen av softlädret.. det är tydligen för mjukt under långa bilturer.. men jag har ingen erfarenhet av det.. har alltid suttit skönt varesig det är läder eller halvskinn smile

a.k.a aLan.
281 Inlägg
3 november 2007
Traz skrev:
Peter_A skrev:

Vad menar du med "glider omkring"? Allmänt eller i bilsätet? smile

menar att skinn är halare att sitta på.. smile

Sök