poxipop skrev:
Okey, känner mig lite tjatig, men jag förstår inte riktigt hur t-korset ska kopplas, vilken slang ska sitta på sidan och vilken där pilen går in å vilken i den sista ?
Tackar er alla som hjälpt mig.
Ju mer du stänger kranen vid insuget ju högre laddtryck
Den andra kranen används för att finjustera tomgången då den ger upp om man har ett förstort "läckage"
Föresten är bilen chippad?
Är den inte det behövs det en tryckregulator för att inte styrboxen ska bryta tändningen...
Orginal bryter styrboxen vid 0.6, antar att du vill ladda 1bar som mest... så då får man ställa tryckvakten på 0.4 för att styrboxen ska tro att man har 0.6 i ladd när man har 1 bar.
Annars har nascom.se chip till 100 turbo för 500kr, detta ändrar dock inte laddtrycket utan fungerar som tryckregulatorn, men lurar inte boxen utan bryter vid 1bar ist.
Hoppas detta blev lite tydligare
Senast redigerat av klinder (25 oktober 2007)
Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...