3020
Sök

chip till volvo 940 ltt i göteborg

70 Inlägg
9 november 2006
Trådstartare
Hej nu har jaf inhandlat ett vrål åk inför vintern. En volvo 944 -95 ltt med sad automat .
jag är sugen på att chipa den lite för dom 135 hk har typ ruttnat bort eller nått.
så min fråga är om någon vet vart man kan fåtag i chip till min volvo.
hälst så ska chipen finnas i göteborg!
mvh victor

Öppet luftfilter känns väl lite överkurs vad är det för fel på hönsnät det håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit

533 Inlägg
9 november 2006
kolla med SAM Bilmode >> http://www.sambilmode.se/

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

1 567 Inlägg
9 november 2006
www.scram.se  Dom är återförsäljare för BSR och kan hjälpa dig...Köpte mitt chip igenom dom..Snabb service.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

10 287 Inlägg
9 november 2006
Bli inte lurad bara. Programvaran i en LTT är EXAKT samma som en fulltryckare på 165 Hkr. Det är bara wastegateklockanshårdhet och därmed laddtrycket som skiljer.

/Göran

legacy_turbo skrev:
Hej nu har jaf inhandlat ett vrål åk inför vintern. En volvo 944 -95 ltt med sad automat .
jag är sugen på att chipa den lite för dom 135 hk har typ ruttnat bort eller nått.
så min fråga är om någon vet vart man kan fåtag i chip till min volvo.
hälst så ska chipen finnas i göteborg!
mvh victor

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

519 Inlägg
10 november 2006
Som Sharky sa,...bara att byta wastegateklockan till en fulltryckare eller montera en pysventil mellan wastegate och insugsrör så har du samma effect som fulltryck..vill du har mer effect så sätt i en orginal wastegate till fulltryckare eller en lite styvare +bränslechip och tändchip så går motorn rätt fint.....(Du har samma motor och turbo mm som fulltryckan,,rätta mig om jag har fel............)

ska bara tillägga att du behöver inget chip om du ska upp till fulltryckan............
Senast redigerat av harman1 (10 november 2006)

70 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
okey men det har blivit lite mer en det nu

Öppet luftfilter känns väl lite överkurs vad är det för fel på hönsnät det håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit

Sök