3217
Sök

Började köra SAAB förra veckan o ja tycker om de bättre än volvo...

Bilmekaniker
19 Inlägg
14 november 2007
hur kan folk gilla 9-5an gubb bil, de ska va 9-3 aero sportig mkt mkt bättre att köra än 9-5, och v6! wink.. jag jobbar ju på saab ana i trollhättan, å då får ja ju rabbat på allt, så ja kommer få köra saab så länge ja jobbar där, just nu åker ja 9-3 -08 som rullat 70 mil, hämta ut den förra veckan. 93an är så jävla mkt bättre än 9-5an i kör egenskaper!!!!  Men om ja inte jobbat på saab så hade ja nog inte haft saab, utan volvo, båda är fina bilar, men volvo har mer bilmodeller och välja på, saab har bara 2(som tillverkas i sverige). Men alla har olika smak och fattar inte varför alla ska bli sura på varandra å hålla på, tycker man saab är bäst så tycker man de, eller om man tycker volvo är bäst så tycker man de!

R

Nätverkstekniker(snart)
164 Inlägg
14 november 2007
Tjo! Nyare saabar är det inget fel på, man åker hur skönt som hellst i dom. De saabar jag inte gillar är dem gamla saabarna, känns som att man sitter på sniskan o kör tongue Hade en 9-3 på min uppkörning och den var hur fin som hellst att köra. Att jag själv åker volvo istället för en saab är för att jag dels är uppväxt med volvo, det känns tryggt heltenkelt, och det är bakhjulsdrift(vill man ju ha nu när snön är här wink + att min 740 startar jämt medans morsans saab 900(88a) trilskas och tjurar o har sig. Anser att man som ungdom får mest för pengarna om man köper en gammal 740 för 10.000 mot en saab för 10.000. Men men, varför ska alla volvo fantaster klanka ner på saab hela tiden(och tvärtom), det är/var ett svenskt märke precis som volvo, jag tycker vi borde vara stolta att både volvo och saab är så världskända som dom är big_smile

Sen att ni ska klanka på audi kan jag inte förstå, visserligen har ni rätt i att den omöjligt drar en bil med 280 häst när den bara har 190 tongue Men om man jämför audi med både saab och volvo så tycker jag inte att audi ligger hästlängder före dom. När jag har tjänat ihop pengar så blir de nog till att sälja volvon o köpa sig en fyrhjulsdriven audi wink

En grejj till, volvos bilar är inge snygga längre, jag tycker som någon annan skrev här, upp till 940 är de riktig volvo sen sket de sig tongue

Saab är precis tvärtom, från början var dom åt helvete tycker jag, men idag så har dom hittat en råare/sportigare attityd smile

För att slutligen hålla sig till ämnet så.

Gött att du trivs med Saaben smile

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)

Muttley
14 november 2007
mitt tycker är att min V40 är så otroligt mycket bekvämare än en ny 93 sportkombi =9 flickvännens föräldrar har en -06 1.8t sportkombi 9-3  den går bra visserligen men jag tyckte inte att komforten var bättre än min v40 -98 
baksätet i saaben är så jävla hårt och obekvämt!

volvo håller jag mig till!

2 600 Inlägg
14 november 2007
linusgrabo skrev:
asso har kört både nya och gammla 9-5 och 9-3.. volvo dom flesta nya och gammla modeller.. tycker att bilerna är jämnbra, finns bra o dåliga saker hos båda.. känns som att volvo dricker mer bensin än saab tx man åker skönare i s80/s60 än 9-3 men 9-5 sitter man bättre i än 9-3 osv går inte att säga vilken som är bäst, kan inte heller bestämma mej.. känns som att det är lite mer kvalite i vissa volvomodeller än saab.. men därimot fattar jag inte vrf ni kan föredra en 940 framför en s80??? 940 är ju en riktigt klumpig och stor bil som inte har väghållning för 5 öre.. ne båda har sina bekymer.. men därimot borde ni kanske inte säga att ford e det sämsta märket av alla, bara för att dom är med volvo.. tx min focus ST har samma grund/komponenter som nya s40 audi a3 och mazda 3 mps... så nu förtiden är det väldigt blandat i alla märke.. så man kan inte säga att något är bättre än de andra..

detta tycker iaf jag..

håller me dig smile att säga att ford är sämst är lite att ta i va:P  men jag hadde nog tagit en saab istället för volvo och varför skulle jag de jo för dom är snyggare om dom är bättre än volvo det vet jag inte men det bero väll på hur tur man ha precis som me alla bilar.

gör som jag kör gubba racer=)

112 Inlägg
14 november 2007
Som tidigare har  sagts en audi med 190  hk  slår  inte  en volvo med 280 hk så är det bara men  visst  den  audin  kan få komma har  235  hk fram till  nästa  helg sen sitter större spridare  och  mer  hk i den

Avstängd
914 Inlägg
14 november 2007
-ROSEN- skrev:
Hej har länge alltid sagt att Volvo äger över Saab...

Men måste göra alla volvo fantaster besvikna...Saab e Fasiken GOARE....Ja e riktigt nöjd...De var en 9-5-a jag köpt....tycka OM tongue

Klart att SAAB är bättre smile Det har jag alltid sagt tongue

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

kevlar_soul
14 november 2007
Jag säger bara att min Saab rasa.. Likaså rasade näst intill alla saabar som ställde upp på action meet Strippen tongue Men jag erkänner man åker förjävla fint i Saab.. Riktigt komfortabelt..

Team Carkings
2 300 Inlägg
14 november 2007
Har ingen egen åsikt men en kompis bytte bort sin t5 mot en saab o han tyckte skillnaden va jättestor kvalitetsmässigt. Han tyckte saab va mycket bättre.

237 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
Doni skrev:
Pikey skrev:
-ROSEN- skrev:

Inte Har jue en S40 T5 ....

S40 T5 trimmad till 280hk rastar man med min audi på 190hk men mina är visserligen på hjulen. Tyckte inte volvon var så stor jämfört faktiskt

Men som sagt inte för att vara sån men testa en Audi i samma årsmodell så märker du skillnad på allt. Dessutom kan en A4 som är audis lägsta modell dra aeron fastän det är saabs flaggskepp.

Nu låter jag skrytig men måste prata för Audi då ingen gör det...

AUDI A4 1,8T
188 Hk
PRESTANDA: 0–100 km/tim 8,3 sekunder, toppfart 228 km/tim.

Volvo S40 T5
220 hk
Acceleration 0-100 km/h: 7,7 sekunder   Toppfart: 240 km/h

(ni får gärna rätta mig om jag har fel på "stats")

Snälla förklara hur du ska kunna "RASTA" en volvo som är original snabbare, men som är trimmad med 60 HK över standard

blir allt lite nyfiken för ngt rastande tvekar jag starkt på.

Vet inte vilka tider du kollat på men måste vara en S40 T5 med automat...Min mauella gör de på 6,8 ORGINAL!!!!!

Världens Häftigaste....De E Jag de...

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 november 2007
-ROSEN- skrev:
Vet inte vilka tider du kollat på men måste vara en S40 T5 med automat...Min mauella gör de på 6,8 ORGINAL!!!!!

Det skiljer inte en hel sekund mellan manuell och automat.
Har för mig att han skrev att han inte va säker på siffrorna, och då har han alltså reserverat sig för eventuella fel wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 196 Inlägg
14 november 2007
-ROSEN- skrev:
Hej har länge alltid sagt att Volvo äger över Saab...

Men måste göra alla volvo fantaster besvikna...Saab e Fasiken GOARE....Ja e riktigt nöjd...De var en 9-5-a jag köpt....tycka OM tongue

Grattis till ett riktigt bra bilköp. Du kommer att älska omkörningsmöjligheterna! Vilken motor blev det?

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
14 november 2007
Kul att du är nöjd smile
Men som det är med allt annat så är allt smaksak, jag gillar inte att köra saab 9-5 , tycker att den känns "sladdrig" på något sätt men motorerna går väll rätt fint. Är inte så jätteförtjust i nyare volvo heller men.
Men dom flesta bilar har sina för och nackdelar smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

Fartygsingenjör
550 Inlägg
14 november 2007
Alltså detta ständiga volvo mot saab snacket, skippa den diskussionen helt för alla har olika smak. En del föredrar faktiskt det ena märket över det andra medans andra skapar förutfattade meningar om nått dom inte testat.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

17 Inlägg
14 november 2007
Svenzzon skrev:
De är väl en jävla tur att alla inte tycker samma!

Du ändrar dej också snart matte big_smile

482 Inlägg
14 november 2007
Pikey skrev:
vaughn skrev:
Pikey skrev:

S40 T5 trimmad till 280hk rastar man med min audi på 190hk men mina är visserligen på hjulen. Tyckte inte volvon var så stor jämfört faktiskt

Men som sagt inte för att vara sån men testa en Audi i samma årsmodell så märker du skillnad på allt. Dessutom kan en A4 som är audis lägsta modell dra aeron fastän det är saabs flaggskepp.

0-100 kanske du är snabbare än båda men sen har du inte en chans med en a4

Detta var från 170 och uppåt så jo...

Haha audi 1,8t är så sega drog den med min subaru 2,5L ca 160hk var först vid 200km/h som audin börja närma sig, min va ju lite trött hade gått 32K men nu blir man omkörd av lupo 3L roll

just real power
no turbo shit

36 Inlägg
14 november 2007
-ROSEN- skrev:
Doni skrev:
Pikey skrev:

AUDI A4 1,8T
188 Hk
PRESTANDA: 0–100 km/tim 8,3 sekunder, toppfart 228 km/tim.

Volvo S40 T5
220 hk
Acceleration 0-100 km/h: 7,7 sekunder   Toppfart: 240 km/h

(ni får gärna rätta mig om jag har fel på "stats")

Snälla förklara hur du ska kunna "RASTA" en volvo som är original snabbare, men som är trimmad med 60 HK över standard

blir allt lite nyfiken för ngt rastande tvekar jag starkt på.

hehe ännu bättre..inte lär du bli rastad av en 1.8t standard tongue

Sök