3247
Sök

Ljudbygge för runt 6000kr i en BMW E34

2 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
Tjena! Jag hade tänkt att sätta in lite bättre högtalare i min BMW E34. Då jag typ är helt nollställd på ljud och liknande skulle jag vara tacksam för lite tips på bra och prisvärda märken och saker man bör undvika. Jag hade tänkt att lägga ut ca 6000kr på ljudet. Skicka gärna bilder om ni har liknande bilar så jag kan få lite inspiration!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
2 november 2007
Ska du byta ALLT för 6000 ? alltså huvudenhet, bas, slutsteg, dörrhögtalare, 4kanals steg osv osv ? eller är det typ Huvudenhet + Bas med steg ?

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

2 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
Huvudenheten får räcka för nu iaf(4*45w). Men en baslåda med steg, dörrhögtalare fram och nya högtalare i hatthyllan ska ja nog ha. Men ja va inne på BRL o fråga lite o dom sa att de främre högtalarna skulle drivas av seperata steg så...

16 197 Inlägg
2 november 2007
va har du för huvudenhet nu då?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

8 156 Inlägg
2 november 2007
Jag skulle satsa på 2 eller 3-vägssystem (ej koaxialer) fram.
Typ DLS R6A Reference och matcha med ett 2- eller 4-kanaligt DLS slutsteg.

Nu vet jag inte hur mycket plats du har i hatthyllan (om du vill behålla original)
Men annars kan man ju satsa på ett par 8" där?  Gärna DLS där med för att matcha det övriga ljudet.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
2 november 2007
Här har du en sida med ljudinstallationer. Finns en del BMW:s där.
http://showyoursound.nl

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

128 Inlägg
2 november 2007
Vad du än gör kör inte med 6x9 i hatthyllan som många gör. Det är mycket bättre med vanliga runda högtalare, mycket bättre ljud.

---2Fast 2Furious---
Clio V6

1 435 Inlägg
19 november 2007
clio_blue skrev:
Vad du än gör kör inte med 6x9 i hatthyllan som många gör. Det är mycket bättre med vanliga runda högtalare, mycket bättre ljud.

Varför är det så? Även ifall man bygger å plastar lådor till 6x9orna?

Sök