3362
Sök

Volvo: Bra eller dåligt?

Makaronborrare
993 Inlägg
23 november 2007
John87 skrev:
Alla tycker inte likadant och jag har inget emot att folk väljer att köpa andra bilar än t.ex Volvo, men varför hackar så många på just Volvo?

Mercedes 1,3 miljoner bilar som fick återkallas p.g.a. generator- och batteriproblem är det ingen som tänker på, medans Volvos ~50 tusen bilar som fick återkallas det är ju katastrof!

Alla bilmärken har sina nackdelar. Mercedes har fått rost på ett år gamla bilar, Opel som kraschar fördelningslådor, SAAB som knäcker växellådor, Volvo som äter styrleder.
Även Ferrari har dragits med en del problem.

Nån mer än jag som fått nog av alla klaga-på-volvo-trådar här?

Samma här. Det är aldrig något nytt som kommer fram i dessa smutskastningstrådar. Alla såna här trådar borde låsas i fortsättningen oavsett vilket bilmärke som smutskastas.

192 Inlägg
23 november 2007
_Wallis_ skrev:
Haha är du 51år gammal martinlind? Trodde du var typ 13år och lade upp bilar du hittat från andra sidor, Du tar nog priset på den messt omogna 51åringen smile

Och som Rushman säger så finns det väll fan ingen ära i att visa upp sina pengar i någon milion bil, Något att vara stolt över är något man själv har byggt, eller renoverat, Något som man själv har gjort. Inte att ha ett herrejössönes bankkonto eller en massa lån? Vet inte vad du har, Men du har ju egen firma innom reklambranchen och skriver bilarna på firman så lite pengar kanske du har.

Sattsa på att renovera en gammal Ferrari som är sliten och slut, Och visa sedan upp resultatet ist. Då har du något som impar, Eller vilken gammal Fiat som helst, Nått som du själv har gjort.

Tycker att denna tråden har urartat och är onödnig, daggs att låsas?

haha helt rätt...

//// Tommie

358 Inlägg
23 november 2007
richardoo290 skrev:
en sann bilfantast gillar alla märken.. en del mer än andra men man hatar inga märken som trådskaparn verkar göra.

Tummen upp!

Avstängd
24 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Skiter totalt i vad alla säger, hatade volvo innan. men efter att ha haft 2 japaner och en fransk bil så blev jag så otroligt jävla trött på reperationskostnader och köpte mig en volvo v40. och har faktiskt inte lagt ut en enda krona sedan dess.

Sen trådskaparen vill bara ha nått att gnälla på.
han vill väl synas med sina kukförlängare(enligt mig patetiskt,), han kanske är 51 år och singel och får inte napp.

PS. om nu trådskapare hade varit seriös bilfantast hade han inte varit så negativ och försökt tro att andra märken är bäst ex som de han sj kör=)

glömde även att tilläga en sak till.  Du kanske har bilar för några miljoner och dessutom känns de lite som om du skryter bara för du har så fantastiska bilar.

skall vi vara som du så är ju ferrari en sämre bil än vad en volvo är i bruksanvänding smile
volvo kan man köra året runt med kan man de med ferrari? = Nej

en service på en ferrari är väl svindyr? kan man väl köpa en vettig äldre volvo för.
Sen åker man väl ändå mycket bekvämare i en nyare volvo ? Ferrari är väl trots allt en banbil ?

smile Skiter väl i vad folk har för bilar så länge de kan ha sin respekt till andra som gillar sina.

mm visst. men jag kör inte med mina Ferraris året runt. Jag har också som du kanske märkt en av världens mest bekväma bilar; Mercedes S-klass.
Skitsamma om servicen är svindyr och att man kan köpa en Volvo för de pengarna.
Vill hellre spendera MINA pengar på en service.
Även en sak till 51 år, stämmer, singel, nej, är gift och har varit det väldigt länge. Och förstår att många tycker det är en kukfärlängare, men om jag har pengar till att köpa en Ferrari så varför skulle jag inte köpa? Ska pengarna ligga på banken?

Avstängd
24 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
loftom skrev:
_Wallis_ skrev:
Haha är du 51år gammal martinlind? Trodde du var typ 13år och lade upp bilar du hittat från andra sidor, Du tar nog priset på den messt omogna 51åringen smile

Och som Rushman säger så finns det väll fan ingen ära i att visa upp sina pengar i någon milion bil, Något att vara stolt över är något man själv har byggt, eller renoverat, Något som man själv har gjort. Inte att ha ett herrejössönes bankkonto eller en massa lån? Vet inte vad du har, Men du har ju egen firma innom reklambranchen och skriver bilarna på firman så lite pengar kanske du har.

Sattsa på att renovera en gammal Ferrari som är sliten och slut, Och visa sedan upp resultatet ist. Då har du något som impar, Eller vilken gammal Fiat som helst, Nått som du själv har gjort.

haha helt rätt...

Jag tycker att jag har imponerat på väldigt många och är väldigt stolt över mig själv hur långt jag ahr kommit.
Att jag kan köpa en eller två Ferrari var min dröm, och nu har den drömmen gått i uppfyllelse. Och du säger att jag inte ska vara stolt över mig själv?
Sen den här tråden att den är omogen, barnslig och etc.
Jag skrev Volvo: Bra eller Dålig? som namn på den, inte Volvo suger som de flesta här verkar tro att jag skrev.
Det är ni omogna småfjollor som sitter och snackar ned på mig och säger att jag är en misslyckad 51-åring, men i själva verket är det ni som är de största idioterna här.
Tack för mig!

Avstängd
24 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
TurboTimpa skrev:
richardoo290 skrev:
en sann bilfantast gillar alla märken.. en del mer än andra men man hatar inga märken som trådskaparn verkar göra.

Tummen upp!

INTE EN TILL?

Jag hatar inte Volvo som du ser på förstasidan. Som jag sa innan, hade jag hatat Volvo hade tråden hetat Volvo suger, men nu heter den Volvo: bra eller dålig? det är alla ni som trackar ner på Volvo och allting har urartat. Ville bara se vad alla andra tyckte om bilmärket Volvo.
Men att ni alla kallar mig omogen, herregud säger jag bara. Jag är 51 år gammal och undrar en simpel sak och alla ni smågläfsar börjar tjäfsa mot mig och säga att jag är en idiot, en barnrumpa etc.
Väx upp säger jag till er istället.
Läs rubriken till tråden nästa gång innan du skriver det du skrivit.
Och ännu en gång till vill jag påminna dig om att kollla på förstasidan. Det står där att jag inte gillar Volvo, som jag inte gör, men det står inte någonstans att jag hatar de.
Fast det är min tråd så får jag väl också ge ett ärligt svar av vad jag tycker om Volvo, eller?

Muttley
23 november 2007
martinlind skrev:
tkd_rille skrev:
Skiter totalt i vad alla säger, hatade volvo innan. men efter att ha haft 2 japaner och en fransk bil så blev jag så otroligt jävla trött på reperationskostnader och köpte mig en volvo v40. och har faktiskt inte lagt ut en enda krona sedan dess.

Sen trådskaparen vill bara ha nått att gnälla på.
han vill väl synas med sina kukförlängare(enligt mig patetiskt,), han kanske är 51 år och singel och får inte napp.

PS. om nu trådskapare hade varit seriös bilfantast hade han inte varit så negativ och försökt tro att andra märken är bäst ex som de han sj kör=)

glömde även att tilläga en sak till.  Du kanske har bilar för några miljoner och dessutom känns de lite som om du skryter bara för du har så fantastiska bilar.

skall vi vara som du så är ju ferrari en sämre bil än vad en volvo är i bruksanvänding smile
volvo kan man köra året runt med kan man de med ferrari? = Nej

en service på en ferrari är väl svindyr? kan man väl köpa en vettig äldre volvo för.
Sen åker man väl ändå mycket bekvämare i en nyare volvo ? Ferrari är väl trots allt en banbil ?

smile Skiter väl i vad folk har för bilar så länge de kan ha sin respekt till andra som gillar sina.

mm visst. men jag kör inte med mina Ferraris året runt. Jag har också som du kanske märkt en av världens mest bekväma bilar; Mercedes S-klass.
Skitsamma om servicen är svindyr och att man kan köpa en Volvo för de pengarna.
Vill hellre spendera MINA pengar på en service.
Även en sak till 51 år, stämmer, singel, nej, är gift och har varit det väldigt länge. Och förstår att många tycker det är en kukfärlängare, men om jag har pengar till att köpa en Ferrari så varför skulle jag inte köpa? Ska pengarna ligga på banken?

Nej men de är DINA åsikter. Service är ju viktigt såklart. kul för dig att du är gift och allt.
MEN du skriver bara massa skit om volvo för kanske en skitsak som de ordnar till när man lämnar in de på servicen??? De står ju för de som har hänt så.
Men vi kan ta ett exempel till då som passar jävligt bra in på din klagan.
Min far köpte en Yamaha Drag star 1100 för nått år sedan och de återkallade den pga att de var en bult de skulle sätta dit till bakdynan vet dock inte hur många de återkallade
Är yamaha ett jävla skit då ?  tycker sj att de är toppklass ändå på dem..

Du drar allt över en kant.
därmed tycker jag att du inte ska starta en tråd som ändå kommer att låsas
Du vill bara starta massa bråk med detta ändå.

192 Inlägg
23 november 2007
martinlind skrev:
loftom skrev:
_Wallis_ skrev:

haha helt rätt...

Jag tycker att jag har imponerat på väldigt många och är väldigt stolt över mig själv hur långt jag ahr kommit.
Att jag kan köpa en eller två Ferrari var min dröm, och nu har den drömmen gått i uppfyllelse. Och du säger att jag inte ska vara stolt över mig själv?
Jag skrev Volvo: Bra eller Dålig? som namn på den, inte Volvo suger som de flesta här verkar tro att jag skrev.
Det är ni omogna småfjollor som sitter och snackar ned på mig och säger att jag är en misslyckad 51-åring, men i själva verket är det ni som är de största idioterna här.
Tack för mig!

alla vet ju att mercedes och ferrari håller mycket bra kvalitet,,  men det e gör ju många andra bilar åå..  och ALLA märken gör produtions fel,,

och de flesta som har skrivit här har nog inte skrivit för att du har dåliga bilar det e nog mest attityden din,,,

//// Tommie

Muttley
23 november 2007
martinlind skrev:
Tack för mig!

haha smile min far är i din ålder och hade jag sett han skriva här på garaget på ditt vis hade jag faktiskt skämts som fan över han=).

4 506 Inlägg
23 november 2007
Gå å lägg dig borgar kärring, Du är överkörd, Kan inte fatta hur du enns kan med att hålla på såhär, Man blir ju uppriktigt iriterad på dig,
Rosa sjorta, Backslick, Tighta veckstrukna byxor, Läderskor?
Du är bara en torr slippsnisse, Och att du är 51år tvivlar jag på, För du uppför dig inte moget alls, En överklass Slippsnisse värkar du vara, Som anser dig bättre än andra för det.

Kan du andas kan du dö.

Avstängd
24 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
calibra1992 skrev:
John87 skrev:
Alla tycker inte likadant och jag har inget emot att folk väljer att köpa andra bilar än t.ex Volvo, men varför hackar så många på just Volvo?

Mercedes 1,3 miljoner bilar som fick återkallas p.g.a. generator- och batteriproblem är det ingen som tänker på, medans Volvos ~50 tusen bilar som fick återkallas det är ju katastrof!

Alla bilmärken har sina nackdelar. Mercedes har fått rost på ett år gamla bilar, Opel som kraschar fördelningslådor, SAAB som knäcker växellådor, Volvo som äter styrleder.
Även Ferrari har dragits med en del problem.

Nån mer än jag som fått nog av alla klaga-på-volvo-trådar här?

Samma här. Det är aldrig något nytt som kommer fram i dessa smutskastningstrådar. Alla såna här trådar borde låsas i fortsättningen oavsett vilket bilmärke som smutskastas.

Men nämn gärna ett problem för mig som Ferrari råkat ut för.
Och Saab? Deras växellådor var ett problem på 70 och 80-talet. Inte nu. Det ä rnutid jag snackar om.
Och bara för att jag har Mercedes så ska alla smutskasta Mercedes också. Helt allvarligt, VEM BRYR SIG?
Tråden handlar om Volvo, smutskasta då Volvo eller säg att du älskar Volvo, men dra inte enr alla andra bilmärken i detta.
Jag har ställt en simpel fråga som löd Volvo: bra eller dåligt? Det är det jag gjort, och ingen här tycks kunna svara ett vanligt jädrans svar på denna fråga.

Önskar att någon bara kunde skrivit att jag hatar Volvo FÖR ATT: punkt punkt punkt, eller Jag älskar Volvo FÖR ATT: ....

Skriv gärna allt ni vill, men sluta jämföra med mina och andra bilmärken.
Det är Volvo jag undrar över, inte över Mercedes, Ferrari, Saab eller Opel.
Senast redigerat av martinlind (23 november 2007)

Makaronborrare
993 Inlägg
23 november 2007
martinlind skrev:
loftom skrev:
_Wallis_ skrev:

haha helt rätt...

Tack för mig!

Förstår bara inte vitsen med denna tråden. Om man nu är 51år och framgångsrik och uppfyllt sina drömmar så borde man ha bättre saker för sig än att kasta skit mot andra bilmärken tongue

Sök