2907
Sök

275/40-18 på en Volvo 745 !?

11 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Har fått en uppsättning nya 275/40-18 och 245/45-18 över från min M3'a som jag tänkte försöka skruva på familjens arbetshäst, en Volvo 745 från 1990. Nån som har några tips på fälgar och tillbehör som skulle behövas för att få på åbäkena ??

/P

Jack O'Neill: I'm telling you, Teal'c. If we don't find a way out of this soon, I'm gonna' lose it.
[Teal'c does not understand and just stares at O'Neill]
Jack O'Neill: "Lose it." It means, "Go crazy." "Nuts." "Insane." "Bonzo." "No longer in possession of one's faculties." "Three fries short of a Happy Meal." "Wacko."

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
9 augusti 2007
tror att 275 blir allderles för brett på volvon om du inte ska valsa och skärmbredda volvon

Team Insane Racing

11 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Tror du wink
Får väl lyfta upp högen och börja mecka och pilla och dona. Lite valsning ska väl gå bra men om den måste breddas så hoppar jag nog över det. Får börja med att rulla dit M3 fälgarna och prova ut.

Kan kanske svarva till ett nytt nav så M3 fälgen slinker på rakt av big_smile Vore fett kul.

Jack O'Neill: I'm telling you, Teal'c. If we don't find a way out of this soon, I'm gonna' lose it.
Jack O'Neill: "Lose it." It means, "Go crazy." "Nuts." "Insane." "Bonzo." "No longer in possession of one's faculties." "Three fries short of a Happy Meal." "Wacko."

Reparatör
630 Inlägg
9 augusti 2007
M3Carbon skrev:
Tror du wink
Får väl lyfta upp högen och börja mecka och pilla och dona. Lite valsning ska väl gå bra men om den måste breddas så hoppar jag nog över det. Får börja med att rulla dit M3 fälgarna och prova ut.

Kan kanske svarva till ett nytt nav så M3 fälgen slinker på rakt av big_smile Vore fett kul.

skulle det vara så att det passar med offset å allt så borra ny bultcirkel i drivaxel bak  å naven fram för bmw för att sen kunna montera dom smile

11 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Låter görbart. Kan bli hur fett som helst. M3 hjul på den gamla rostiga volvon lol

41 Inlägg
23 november 2007
de kommer aldrig få plats utan breddning, 275 är ruskigt brett på en 745a, vet om en 965 som har 275:or och den är breddad 50mm bak smile

510 Inlägg
23 november 2007
Har 225or på min .. Och det är knappt så ja får in lillfingret (har anska små händer) .. Och minsa gupp så skrapar det i smile

Sök