3777
Sök

diff till Nissan 200 s13!?

Drifter
57 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
hej.. har en nissan 200 s13 som jag vill tävla i drifting med, men skulle behöva en annan diff...
Någon som vet var man kan hitta en sådan till ett vettigt pris eller om man kan på något sätt bygga om orginaldiffen så att den funkar?? é tacksam för alla svar! mvh tobias

livet på bredden

12 086 Inlägg
27 november 2007
Ta lamelldiffen från en S14, de ska väl funka om jag minns rätt (?)

2 644 Inlägg
27 november 2007
Är det drifting som gäller så skulle jag helt klart svetsa den.. Många som tävlar i drifting som gjort.. dom flesta skulle jag tro..

Johan Lindgren

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
27 november 2007
Lindgren_ skrev:
Är det drifting som gäller så skulle jag helt klart svetsa den.. Många som tävlar i drifting som gjort.. dom flesta skulle jag tro..

Jobbigt med svetsad diff om man ska ha bilen som en vardagsbil också.

En ren tävlingsbil, visst.
Men använder han bilen utanför banan så skulle jag ta lamelldiffen från s14 som sagt.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

RE-雨宮
481 Inlägg
27 november 2007
Ta inte lamelldiffen från S14, den är kass. Ta en 1.5vägs diff om du vill ha mer körbarhet utanför driftingen, eller en 2vägs om du vill gå hela vägen. Dom flesta svetsar INTE diffen. Och det suger fanimej getpu*g. Kanske är vanligast i sverige. Men hur länge har man gjort det i sverige, och hur länge har man gjort det i Japan.
Den som ger tystast gång är Tomei av någon anledning. Dom är larvigt trevliga. Annars är Cusco å Nismo trevliga. Många i jänkarlandet som kör me Kaaz också men jag skulle/kommer satsa på en Japansk diff även om jag nu inte ska drifta me min bil.

RE-Amemiya Kitted FD3S

83 Inlägg
27 november 2007
chrno skrev:
Ta inte lamelldiffen från S14, den är kass. Ta en 1.5vägs diff om du vill ha mer körbarhet utanför driftingen, eller en 2vägs om du vill gå hela vägen. Dom flesta svetsar INTE diffen. Och det suger fanimej getpu*g. Kanske är vanligast i sverige. Men hur länge har man gjort det i sverige, och hur länge har man gjort det i Japan.
Den som ger tystast gång är Tomei av någon anledning. Dom är larvigt trevliga. Annars är Cusco å Nismo trevliga. Många i jänkarlandet som kör me Kaaz också men jag skulle/kommer satsa på en Japansk diff även om jag nu inte ska drifta me min bil.

helt rätt:) 1.5 vägs eller 2 vägs. cusco vet jag säkerligen gör bra diffar.

Sök