Som sagt så har jag kvar mitt lilla problem att bilen inte vill hålla tomgång när den blivit varm, Dör också när man har varit uppe på höga varv.
Har inte längre en aning vad som kan vara fel. Har bytt Lmm med oförendrat resultat. Det konstiga är ju ifall jag tar bort kontakten som lmm sitter i så fungerar bilen Eller den håller iaf tomgång konstigt nog. Ett annat symtom är att bilen spottar svarta rökmoln vid gaspådrag och det luktar oförbränd bensin. Bränsletrycksregulatorn kanske ?
kolla även(dvs sök på) x40nordic.com för mer info.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
kan var spjällhuset som e slut.. det brukar vara en orsak till att tomgången ändras och att det bara kan dö.. mejla vid mer information //Volvomekaniker...
Min har stannat ett par enstaka gånger, dock aldrig så länge bilen rullar (dvs jag håller gas) men så fort det blir ett stopp vid rödljus eller liknande så orkade han inte hålla tomgången uppe utan dog. Det var bara dock att vrida om nyckeln igen så gick bilen igen, men släppte ur sig ett ganska stort moln vid start, lukta ganska mycket bensin om röken nästan som om det var oförbränd bensin. Några idéer?
Min har stannat ett par enstaka gånger, dock aldrig så länge bilen rullar (dvs jag håller gas) men så fort det blir ett stopp vid rödljus eller liknande så orkade han inte hålla tomgången uppe utan dog. Det var bara dock att vrida om nyckeln igen så gick bilen igen, men släppte ur sig ett ganska stort moln vid start, lukta ganska mycket bensin om röken nästan som om det var oförbränd bensin. Några idéer?