Skall reda ut lite saker här...
1. Jag har ingen "högtalaradapter" till dörrfacket, finns o köpa, jag vet. Men då...
2. ...blir det ingen bra kvalité(sunt förnuft) då plast inte är så lämpligt, då måste man bygga om/nytt(orkar inte) eller så köper man färdigt MDF(med 6,5") o då kostar det.
Så hur man än gör så kommer det att kosta $$$, vilket jag vill undvika att kosta på en 17 år gammal bil. Så mycket ljud för lite pengar. Detta kommer inte bli ett högbudgetbygge, då kan man lika gärna bygga om brädan för ett par 5,25".
3. Vill ha den
bästa 3,5", alltså vilken av dem skall man satsa på? Erfarenhet, rykte, märke mm..
4. Jag funderar på mellan att skaffa diskanter till I-brädan, och sedan "bygga om" till 5,25" högtalaradapter(som finns o köpa för en hundring), sätta i ett par tunga midbasar, och sedan köpa ett 5,25" kitt till hatthyllan, och sedan en baslåda på det(Alternativ A)
eller
Så sätter jag i ett par
bra 3,5"(utnyttjar storleken), sätter i ett par koax-högtalare(5,25") och samma kitt till hatthyllan o bagageutrymmet som Alt. A(Alternativ B)
eller så sätter jag i antingen de bästa 3,5"/diskant(då jag inte kan avgöra vilket som avger bäst ljud), skaffar ett par "dörrfack"(i MDF), sätter i ett par 6,5" värstingar(midbas), och samma kitt till hatthyllan o bagageutrymmet som Alt. A(Alternativ C)
Plånboken säger Alt. B, förnuftet säger C, nåt mitt i mellan säger B
Lutar mest åt Alt. B...
Men efter det, så är jag totalt lost när det gäller förstärkare o filter, alltså vad jag skall ha för saker till den inte alltför maffiga ljudsystemet man kan önska sig