3556
Sök

Jobbiga sömnproblem, några tips?

Pilot
78 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Är så  otroligt trött på att vakna mitt i nätterna på helgerna och inte kunna somna om, har nu jobbat natten i 1 år och två månader och har hat lite små problem med detta innan men inte såhär...som det är nu så har jag knappt sett dagsljus på 3 veckor någon som har några tips på hur jag ska kunna bli av med mitt problem?

Tack på förhand / Shamzin

Är det en Fågel? Är det ett Flygplan? Nej det är en Röd Riskokare

DFFL
9 020 Inlägg
22 december 2007
Droger...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Körv
3 535 Inlägg
22 december 2007
har också fått sömnproblem på sistone.. Tvärslocknar vid tio och vaknar och kan inte somna om vid 4 sad

Truckdriving Man

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
22 december 2007
valeriana är ett rogivande preparat som du kan köpa på ett naturapotek eller liknande...
annars så brukar en stadig whisky göra susen för mig.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
22 december 2007
Kamomillte (stavning?) smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Rent A Retard !
674 Inlägg
22 december 2007
FireTraXX skrev:
Droger...

så löser jag det iaf, men beror även på att jag inte vågar somna pga att jag tror att jag inte ska vakna upp igen :S nått skit jag fått efter olyckan så käkar lungnande och sömntabletter... tongue men annars så får man vara så aktiv man kan  på dagen så man e skit trött så man bara däckar tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Pilot
78 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Det där med lugnande och sömnmedel har jag suttit i en gång tar helst inte till det igen...naturpreparat är alltid en väg...hur gör ni andra som jobbar natten vänder ni på dygnet till helgen?

3 Inlägg
22 december 2007
Sluta jobba natt om du inte klarar av det... du kommer bara att bli sämre.. alla klarar inte av det

Everybody loves a joke, but no one likes a fool..

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
22 december 2007
När jag jobbade natt, så tog jag det lugnt på helgerna och lediga veckorna.sova/vakna när jag kände för det.

Men jag hade 3 alt för att se solen. Vaken efter jobbet "lägga sej sent på dagen". lägga sej direkt efter jobbet,vakna runt 2 tiden "8timmar sömn" eller vakna vid 11 tiden och ta en powernapp innan jobbet.
Det är priset man får betala för att jobba natt.

Ps:valeria funkade inte för mej.

Diesel is the blood of satan.

67 Inlägg
22 december 2007
jag jobbar tre skift, så när jag har jobbat sista natten brukar jag försöka ställa om dygnet på fredgan genom att bara sova några timmar. sen får man se till att ha lite och göra under dagen så man håller sig vaken

Pilot
78 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
sluta jobba natt kommer inte på fråga...har klarat det galant i nästan ett år utan några problem förens nu...ska prova det där med powernap för att få lite ljus i ögonen:)

945 Inlägg
22 december 2007
Försök, om möjligt att koppla bort tanken på att du inte kan sova.
Grubbleri skapar i sig sömnsvårigheter!
Ät ingen mat efter 8 på kvällen.
Om du inte kan sova, gå upp, läs en bok,kolla på tv. Att försöka tvinga sig till sömns funkar inge bra.
Gör sovrummet till en plats där du inte gör annat än sover, ut med datorn i ett annat rum tex.
Sitt inte vid datorn till du precis ska gå och lägga dig.
Släck ner i lägenheten nån timme innan det är dags för sömn, då fattar kroppen bättre att det är en viloperiod framöver.

Några frågor du kan ställa till dig själv när du inte kan sova är.
Vad är det värsta som kan hända mig om jag inte somnar nu?
Om det värsta som kan hända mig om jag inte somnar inträffar, vad kommer att hända då?
Kommer jag att dö utav att inte somna nu?
Du kommer säkert inse att det inte kommer att hända så speciellt mycket, förutom att du kanske försover dig.
Kommer du att dö av det?
Näe säkerligen inte big_smile
Det jag pratar om är en enklare form av KBT.
Om du känner att dina sömnproblem blir oövervinnerliga så tycker jag absolut att du ska försöka ändra dina arbets tider.
Prata med din chef, han kan säkert hjälpa dig, så att du under en period kan testa om det blir bättre med tex bara dagtid.
Lycka till nu /T

blinka blått om du vill rejsa!

Pilot
78 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Måste säga att det var väldigt många bra tips ni hade att komma med gillade det där om att vad är det värsta som kan hända om jag inte somnar? TTTTT du ska ha många tack för dina tips som ska provas redan inatt så återkommer jag med "resultaten" imorgon:)

Tack så mycket allihopa

/S

945 Inlägg
22 december 2007
Shamzin skrev:
Måste säga att det var väldigt många bra tips ni hade att komma med gillade det där om att vad är det värsta som kan hända om jag inte somnar? TTTTT du ska ha många tack för dina tips som ska provas redan inatt så återkommer jag med "resultaten" imorgon:)

Tack så mycket allihopa

/S

Gör så mannen...bara roligt att man kan hjälpa till smile...å du...sov gott nu big_smile

blinka blått om du vill rejsa!

Sök