2781
Sök

Köpa ny baslåda!

412 Inlägg
29 januari 2006
Trådstartare
Hej
Det är så att jag köpte en kicker comp vr 12" (i färdig baslåda, hittas på www.dbakuten.se)

Det vart ett så kallat inpulsköp, den passar inte in som den ska i bilen, får inte in den underhatthyllan i en volvo 740.

Så nu vill jag köpa en GRYM baslåda på 10", denna får kosta upp till 4.000kr (frakt ska vara inräknat).

Baslådan från kicker som jag har nu finns till salu om någon är sugen, den är spelad max 30 min.

Hewi
571 Inlägg
29 januari 2006
Köp en JBL P1020E(2498kr) eller Rockford Fosgate T110D2(3298kr) hos BRL och montera i deras 21L slutna låda som är 290mm hög vilken passar direkt in i din 740.Om du väljer Rockford basen så får du ev fylla upp lådan med ett par trä stavar så du minskar volymen litet.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

412 Inlägg
30 januari 2006
Trådstartare
Är inte så sugen på att montera lådan och basen i den själv, skulle helst se att det är 2x10" i en färdig låda, tycker man borde kunna hitta GRYMMA lådor för det priset sad

781 Inlägg
30 januari 2006
MDS hade tomma låder som passade rakt in i 740 och 240

eller be dom bygga en..

sen kanske du inte behöver ha MDS basar om du inte vill.

men vet dom bygger låder iallafall

och ja tycker deras basar även dom funkar bra

3 Inlägg
31 januari 2006
Självklart får du bra baslåda för 4000 spänn!! ingen tvekan om saken..!! men lita på mig eller inte, det gör du som du vill..men köp INTE t.e.x JBL:s basar på brl, om du inte köper den nya w-serien..! den med mega magneten... och egentligen inte jbl alls om du ska handla för 4000 kr... men däremot cerwin vega... undvik cerwinvega line serierna...visst dom låter rätt så ok, det gör dom..! men dom hänger inte ALLS med om du spelar riktigt snabb bas, då får du bara ett störande ljud som bullrar bakom dig..!! vill du kunna fara in till någon som vet vad han snackar om med din bil och provspela för honom/henne utan att visa vad du har, så ska du köpa cerwin vega stroker..!!  en 12" bas, räcker UTAN problem att dänga skiten ur VILKA 10" basar som helst i stort sett..!! en liten diskret låda som inte täcker stor del av bagaget räcker..!! och viktigast av allt är att du köper ett slutsteg som verkligen levererar den störm som den behöver...å snacka för guds skull inte med dom på mds som bara snackar: aah 80000 watt direkt in i basen bla bla bla..!! de stegen räcker oftast till  en liten pyramid 8" bas..utan köp riktiga grejjer..!! rockford är ett bra val för billiga pengar..så ett bra paket, med steg o allt så ska du mixa Strokern med ett rockford steg..!! jag garanterar att du spelar ifrån dina polare som har 10 18" basar..!! det är inte storleken som avgör..!! utan kvaliteén..!! jag har inget att göra med en cerwin vega bas hemma eller så..! så där har du ett beis på att jag inte håller på det jag har..!! jag snackar itne ur nattmössan..!! har du rätt grejjer till cerwin vega spräcker du allt.!! bara att acceptera..!! så köp en 12" cerwin eller 10 "..!! sen har du ljud som räcker i flera år frammöver...! Lägg även märke till att cerwin vega har högsta möjliga db i deras billjudstävlingar..! visst, kanske inte som låter ABSOLUT högst...men LÄTT högst och Bäst..!!!

Cerwin vega, för dig som älskar bas!!!!

Hewi
571 Inlägg
31 januari 2006
elsmurfo skrev:
Är inte så sugen på att montera lådan och basen i den själv, skulle helst se att det är 2x10" i en färdig låda, tycker man borde kunna hitta GRYMMA lådor för det priset sad

Det enda du behöver göra är ju att ansluta högtalarkabeln och skruva fast elementet i lådan.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

Sök