3499
Sök

Opel Corsa 1.4 HJÄLP!

4 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#1
Tjenare.. har inför skaffat mig en liten billig bil som man kan köra fram och tillbaka med från jobbet.. men nu har den fan och mig gått i sönder och startar inte alls längre och får frugan reda på detta kan ni räkna med en man här som är död innan års skiftet.. smile
Men åter till problemet, Tempmätaren står i max men vattnet är inte mer än  lagom varmt, värmen har lagt av helt, (får köra med mössa och vantar numera!)
Och den var väldigt seg startad och nu för en timme sedan slutade den starta helt..
Någon som kan ha en aning om vad som kan vara fel??
Snälla hjälp mig innan jag blir brutalt mördad.. smile

MVH Jocke

+Uppfinnare+
643 Inlägg
28 december 2007
#2
har du kollat termostaten??

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

220 Inlägg
28 december 2007
#3
Tempmätaren står på max? Och du kör bilen ändå?
En vild gissning:
Ingen glykol, kylvattnet frusit, ingen cirkulation= ingen värme i kupen, motorn blir varm som fan.



Jåckan skrev:
Tjenare.. har inför skaffat mig en liten billig bil som man kan köra fram och tillbaka med från jobbet.. men nu har den fan och mig gått i sönder och startar inte alls längre och får frugan reda på detta kan ni räkna med en man här som är död innan års skiftet.. smile
Men åter till problemet, Tempmätaren står i max men vattnet är inte mer än  lagom varmt, värmen har lagt av helt, (får köra med mössa och vantar numera!)
Och den var väldigt seg startad och nu för en timme sedan slutade den starta helt..
Någon som kan ha en aning om vad som kan vara fel??
Snälla hjälp mig innan jag blir brutalt mördad.. smile

MVH Jocke


644 Inlägg
28 december 2007
#4
Vattenpumpen skurit och kamremmen kuggat över..?


220 Inlägg
28 december 2007
#5
Om kamremmen kuggar över på den motorn så blir det ventilsallad.
www.opelsportclub.com/forums är ett hett tips!smile


Pellefax skrev:
Vattenpumpen skurit och kamremmen kuggat över..?


4 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#6
Tackar för er som intresserar er, men jag har fan ingen aning om vad det kan vara.. nu provade jag starta den, den är villig till att starta i mellanåt men låter som om att den ger upp för snabbt, då jag försöker starta den med full gas.. kan motorn ha skurit helt och hållet kanske??

4 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#7
Necrodamus skrev:
Tempmätaren står på max? Och du kör bilen ändå?
En vild gissning:
Ingen glykol, kylvattnet frusit, ingen cirkulation= ingen värme i kupen, motorn blir varm som fan.

Ja den går upp på max efter typ 5-10 mins körning, jag fyllde på glykol och vatten för inte så länge sedan, då började den ryka som fan och gå på bara 3 cylindrar, men det släppte efter 20-25 mins körning sedan la värmen av helt och tempmätaren gick upp på max... vad kan det vara!?? Någon som har en lösning på detta så att jag kan ta mig till jobbet på onsdags morgon då jag inte tar ut sommar bilen som står upp pallad längst inne i ett garage med typ 10 bilar framför den.. smile !????

MVH jocke

Jåckan skrev:
Tjenare.. har inför skaffat mig en liten billig bil som man kan köra fram och tillbaka med från jobbet.. men nu har den fan och mig gått i sönder och startar inte alls längre och får frugan reda på detta kan ni räkna med en man här som är död innan års skiftet.. smile
Men åter till problemet, Tempmätaren står i max men vattnet är inte mer än  lagom varmt, värmen har lagt av helt, (får köra med mössa och vantar numera!)
Och den var väldigt seg startad och nu för en timme sedan slutade den starta helt..
Någon som kan ha en aning om vad som kan vara fel??
Snälla hjälp mig innan jag blir brutalt mördad.. smile

MVH Jocke


Sök