Hej jag har nyss köpt en Ford Mondeo ST 220! Jag undrar om det går att chiptrimma sånna här Maskiner och vart man gör det! Sportavgassytem ska jag beställa, vill gärna ha 300hk eller mer i bilen Måste ha massa drag i familje bilen
Haha ja det kan man ju oxå göra.. Men hur mycket kostar sånt om ett företag ska göra det? Vill som sagt inte fippla sj men det är ju roligast men då när ett företag gör det så har man garanti.
Skall du lämna den till typ Trendab eller Magnum eller Kenneth Andersson eller nån och få den trimmad och mappad till 300Hkr som sugis så stoppar inte 100.000:-
Du kanske kan hitta någon som kan överladda den (Enem måhända) för 60.000:- om du har tur.
Sedan blir du ju skjuten med nackskott bakom bilbesiktningshallen men det är ju en annan historia.
/Göran
qezor skrev:
Haha ja det kan man ju oxå göra.. Men hur mycket kostar sånt om ett företag ska göra det? Vill som sagt inte fippla sj men det är ju roligast men då när ett företag gör det så har man garanti.
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Vad jag vet går det inte att chippa ST220 genom orginalboxen utan man får köpa en liten dator som heter SuperChips Bluefin, kolla på http://www.torquesteer.co.uk/ Dom har även lite andra roliga saker till Ford...
Jag hade en ford mondeo st 220 förut innan denna, chipning ger 12 hk ovh 14 nm... inget märkbar skillnad, så jag tycker det är att slänga pengarna i sjön