4652
Sök

mcC fejk eller riktigt märke?

165 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
var på loppis för ett tag sedan o hittade 2 lådor, som jag köpte för 50 spänn. jag tog bort ena nätet där satt det en sönder spelad 10" på 60W elle ngt!
sen i andra lådan satt det en mcC bas, svart o sen står det mcC på dam skyddet(kom inte på vad det hette) på magneten stog det "made in scottland" inget nummer eller märke eller ngt annat!

så jag undrar är dent någon som vet ngt om detta märket? en adress eller ngt vore fin:) jag har googlat men utan resultat:/

Han har ju fyrhjulsdrift fan!
Aah men du, jag har raggarspinn!

16 Inlägg
27 december 2007
mcC såldes, om jag inte helt missminner mej, på Överskottsbolaget.
Tittar man på magneten, upphängningen mm så är det riktigt usla basar. tror förövrigt inte dom är tillverkade i scottland, mer troligt är taiwan eller kina.

Bilstereobyggare

1 634 Inlägg
27 december 2007
hade ett par gamla Mc Clain tror ja de hette, såg inte ut att vara värt mer än 50 spänn wink

Numera Saab 9-5 Aero -00

16 Inlägg
27 december 2007
andreas_gbg_ skrev:
hade ett par gamla Mc Clain tror ja de hette, såg inte ut att vara värt mer än 50 spänn wink

McClain och mcC är inte samma märke.
McClain gjorde inga toppgrejer men mycket bättre än mcC kan jag lova.

Har fortfarande ett slutsteg av märket McClain på 4x225watt smile och det kan gämföras med ex GAS, MDS och lite mer mediokra produkter på dagens marknad.

Bilstereobyggare

165 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
andreas_gbg_ skrev:

hmm... matar min med 130watt o tavlorna skakar på väggen? skit är det nog inte. men tack för hjälpen big_smile

16 Inlägg
28 december 2007
xenon skrev:
andreas_gbg_ skrev:

hmm... matar min med 130watt o tavlorna skakar på väggen? skit är det nog inte. men tack för hjälpen big_smile

Jag vet inte vad du anser vara skit men jämför man med dom absolut billigaste skitbasarna på marknaden så ligger McClain i nedesta skiktet.

Otroligt billigt utförande och ett basljud som kan jämföras med om man bankar med en träslev på en tom kakburk.

Bilstereobyggare

2 024 Inlägg
28 december 2007
MCC och McClain är samma sak, dessa överbilliga budget grejor såldes bla på micro och även av MDS för kankse 8-10år sen. Vet dock att många har förväxlat namnet McClain med MacAudio som ju lirar i en helt annan division.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

1 207 Inlägg
29 december 2007
xenon skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Fuskbygge?

16 Inlägg
29 december 2007
xenon skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Det är inga problem att få tavlorna att skaka med vilken bas som helst men att få det att låta bra är en annan sak.
Hur låter din låda?

Byggde, för 11 år sedan, en baslåda med 4 st 10" McClain (visste inte bättre då), den står fortfarande i garaget.
Testade den för skojs skull igår med ett Kicker 1200.1-steg i min Peugeot 406 kombi.
Fanns inte minsta tryck utan bara muller, ingen kontroll alls.

4 st 10"are har ungefär samma konarea som 2 st 15"are och jämför jag med lådan jag har idag, med 2 st 15" Ground zero så går det absolut inte.
I och för sej är det inte så konstigt, 10"arna kostade bara en bråkdel utav vad mina nuvarande basar gör.

Bilstereobyggare

165 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
frippe5591 skrev:
xenon skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Det är inga problem att få tavlorna att skaka med vilken bas som helst men att få det att låta bra är en annan sak.
Hur låter din låda?

Byggde, för 11 år sedan, en baslåda med 4 st 10" McClain (visste inte bättre då), den står fortfarande i garaget.
Testade den för skojs skull igår med ett Kicker 1200.1-steg i min Peugeot 406 kombi.
Fanns inte minsta tryck utan bara muller, ingen kontroll alls.

4 st 10"are har ungefär samma konarea som 2 st 15"are och jämför jag med lådan jag har idag, med 2 st 15" Ground zero så går det absolut inte.
I och för sej är det inte så konstigt, 10"arna kostade bara en bråkdel utav vad mina nuvarande basar gör.

den låter inte jätte dåligt... men jag jämför ju i o för sejj med "skit saker" så jag får väll tro dig, man får vad man betalar för.

Sök