Själva ordet är nog det fulaste och löjligaste på länge.
När vuxna människor skriver dagbok har det gått för långt, det trodde jag fjortistjejer t.o.m hade börjat kommit över.
Skriv någon berörande artikel eller insändare som folk verkligen läser istället för att hålla några personer uppdaterade om vad det blev till middag och vilken film som man bör se...
Ok. Blogg låter bättre än att skriva dagbok tycker jag.
"När vuxna människor skriver dagbok har det gått för långt"..vad har gått för långt? "Fjortistjejer t.o.m. hade börjat kommit över" haha, snälla du..va fan skriver du egentligen?
dagbok är nyttigt att skriva, vissa kan processera saker bättre med hjälp av skrift, andra med bild, andra me musik osv osv. ett bra sätt att få uttrycka sig, sen så har iaf inte ja nåt behov av att andra läser mina tankar, men vissa kanske har de, så låter de som vill blogga få göra de utan att hoppa på dom men väljer att inte göra de själv, simple as that.
dagbok är nyttigt att skriva, vissa kan processera saker bättre med hjälp av skrift, andra med bild, andra me musik osv osv. ett bra sätt att få uttrycka sig, sen så har iaf inte ja nåt behov av att andra läser mina tankar, men vissa kanske har de, så låter de som vill blogga få göra de utan att hoppa på dom men väljer att inte göra de själv, simple as that.
orka skriva blogg när man man kan skriva i notepad vad man har gjort varje dag. lixom vad är ideèn att lgäga ut vad man har gjort på nätet?
nån som tycker samma sak som mig?
inte för att jag skriver i notepad/wordpad/winword/office.. whatever!
Min blogg aser jag är kul och ha längre fram sen. Dom som inte är intresserade läser inte, de som tycks vara intresserade läser. Och de verkar som de flesta idag läser/skriver blogg faktiskt. Både killar och tjejer.
Sen att skriva vad man gör på wordpad och allt vad du nämnde? Hur kul är det med en kass och tråkigt design, nej tack! Blogg är ngt helt annat, för mig.
Så, nix tkr inte samma sak som dig. Men de finns nog andra som gör.
Blogg är ett fult ord som borde ändras. annars vägrar jag börja skriva.
Skämt å sido så finns det ingen anledning för mig att skriva nåt personligt som är tillgängligt för andra. Jag läser aldrig bloggar utan finner det intetsägande att läsa om andras liv som jag inte ha nån koppling till. Eftersom min blogg skulle bli lika intetsägande låter jag bli.