2936
Sök

Hjälp med b230a motor, se bild!

91 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
#1
Tjena.. 740n har gått segt som sören senaste tiden..varvar typ bara 3 tusen varv.. har kollat tändstift bränsleledningen fyllt på förgasar olja m.m .. sen hittade vi nått som värkar konstigt.. se bilden.. ska det sitta nån slang där elr ? Kan det vara problemet ? Mvh!!



http://img132.imageshack.us/my.php?imag … 010bx5.jpg

905 Inlägg
3 januari 2008
#2
är inte helt hundra men har för mig att slangen som brukat sitta där enbart går nätt ner en bit sen är den öppen.

629 Inlägg
3 januari 2008
#3
3:e gången jag skriver detta ikväll tongue Kollat kamremmen? kan ha hoppat en kugge...


58 Inlägg
4 januari 2008
#4
kolla membranet i förgaseren. när det e paj så går motorn inte så bra


Trucker
234 Inlägg
4 januari 2008
#5
Jetta_Mk1 skrev:
kolla membranet i förgaseren. när det e paj så går motorn inte så bra
Jag håller med föregående talare, de orkar knappt spinna på 1:an på blankis om de e paj.

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det

153 Inlägg
4 januari 2008
#6
ska sitta en slang där ja... kommer inte på var bara :S

Tuned By Nenne !!

551 Inlägg
8 januari 2008
#7
den där saken på bilden har med tomgången o göra, det e nåt för luftning, tror det kommer en slang från tanken (e inte säker), den slangen borde va där nånstans (inget som borde försvinna så lätt...) har den aldrig varit där?

Att den inte vill varva beror på membranet nästan helt säkert..
Senast redigerat av marven (8 januari 2008)

You can't B serious, oh K

xPuffra
196 Inlägg
8 januari 2008
#8
loffe007 skrev:
är inte helt hundra men har för mig att slangen som brukat sitta där enbart går nätt ner en bit sen är den öppen.
Tror det typ är ett "dränerningshål".. Har för mig att slangen som ska sitta där slutar mitt under bilen.. Och om det blir nått fel på förgasaren så kan bensinen rinna ut där.. Tror ja råkade ut för det en gång när ja åkte 740 a-traktor =P



Sök