3670
Sök

Hjälp med fälgköp till golf mk2

Bessewisser
556 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Hallå

Nu när våren börjar närma sig så tänkte jag att jag skulle köpa ett par fina fälgar till min golf smile
Jag har ingen aning om  det där med bredd och profiler hit och dit. Jag vill ha ett par 17 tummare så jag antar att jag måste gå ner mycket i profil men jag är som sagt sämst vad det gäller sånt.

Någon som kan säga mig vad jag ska ha för profil samt bred på däcken utan att det påverkar totaldiametern för jag vill juh inte att bilen ska gå snabbare än vad den visar på mätaren!

MVH
//SkyNard

How low

Bessewisser
556 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
Lyfter denna tråd i hopp om att "rätt" person inte läst

How low

86 Inlägg
9 januari 2008
Tjena runt 205-45-17 lr 205-40-17 sitter perfekt på Golfarna
Mvh

Bessewisser
556 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
Ok smile

Vet du det av egen erfarenhet eller?

How low

86 Inlägg
9 januari 2008
Japp har åkt mkt Golf, samt att jag jobbar på gummiverkstad:P

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 januari 2008
Aldrig åkt så obekvämt, o kört så nära döden kändes de som, som med en mk2 med 17" och sänkt, kan ju hoppas de va en engångs företeelse, men annars så kan inte utseendet på långa vägar väga upp den urdåliga komforten som blev =/

Bessewisser
556 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
Aldrig åkt så obekvämt, o kört så nära döden kändes de som, som med en mk2 med 17" och sänkt, kan ju hoppas de va en engångs företeelse, men annars så kan inte utseendet på långa vägar väga upp den urdåliga komforten som blev =/

komforten ska man nog inte bry sig om när man köper 17"are wink

How low

1 752 Inlägg
9 januari 2008
Du har inga bilder på dom fälgarna du har tänkt dej då?big_smile eller får man ge förslag!?tongue

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

Sök