3007
Sök

Söker någon som är kunnig på batterier! helst omgående ;)

210 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
är odyssey batterier bra??

http://www.odysseyfactory.com/specs.htm
har fått ett (vad jag tycker) bra pris på ett PC 1200 batteri, men är det för klent för vanlig bruksbil med lite bilstereo i?
vi snackar enbart 300W slutsteg lite drygt, så det är ju egentligen ingenting.

Terminal anslutningarna, är dom "normala" eller är det nått special enl den informationen som finns på länken?

21 761 Inlägg
10 januari 2008
Odyssey är mycket bra batterier, precis som Optima och Tudor/Exide Maxxima så är det AGM batterier och de ger mycket ström i förhållande till sin storlek. PC 1200 är ett ganska litet batteri, kapaciteten är bara på 44Ah, men det räcker nog till för ditt stereosystem utan problem.

Terminalerna har skruvgängor, men man kan få med vanliga terminaler som man skruvar fast i de gängade terminalerna. Det ser ut som att just detta batteri har pluspolen till höger, så ser det ut på bilden iaf.

210 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Odyssey är mycket bra batterier, precis som Optima och Tudor/Exide Maxxima så är det AGM batterier och de ger mycket ström i förhållande till sin storlek. PC 1200 är ett ganska litet batteri, kapaciteten är bara på 44Ah, men det räcker nog till för ditt stereosystem utan problem.

Terminalerna har skruvgängor, men man kan få med vanliga terminaler som man skruvar fast i de gängade terminalerna. Det ser ut som att just detta batteri har pluspolen till höger, så ser det ut på bilden iaf.

tack för ett snabbt å bra svar
hade förhoppningar om att du skulle skriva då jag vet du är lite haj på grejorna wink

pluspolen till höger, måntro om det är rätt för min del, det får märkas.
men 600 spänn för batteriet lär ju vara helt ok pris?

skruvgängor? det har jag fan aldrig sett på ett batteri

trucken
563 Inlägg
11 januari 2008
säljer mina tudor maxxima för 1000kr styck=)

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
11 januari 2008
köp optima:)

värt i längden..du lär säkert uppgradera stereon:)

21 761 Inlägg
11 januari 2008
Nemo skrev:
pluspolen till höger, måntro om det är rätt för min del, det får märkas.
men 600 spänn för batteriet lär ju vara helt ok pris?

skruvgängor? det har jag fan aldrig sett på ett batteri

Antar att det handlar om din S40, den har pluspolen till höger. Det syns på en av bilderna i ditt galleri.

Nä, skruvgängor på de övre terminalerna är inte så vanligt precis, men vissa batterimodeller har det iaf. Annars brukar det vara de nedre terminalerna som har skruvgängor, tex som på en del Optimabatterier.

600 spänn låter ju som ett bra pris, helt klart.

Visst är det ett helt nytt batteri?

Smålänning
7 883 Inlägg
11 januari 2008
Dom ser ju bra ut, är väldigt lika dom där "running bull" (kommer inte ihåg vad tillverkaren heter) och det är ju bra batterier. Kanske rent utav samma företag?

Ett AGM batteri för 600... Det låter väldigt bra... Var köper man dom? Måste ha ett litet i forden, och där vill jag inte lägga ut för mycket hmm Och är blyavgift och miljöavgift inräknat då?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

21 761 Inlägg
11 januari 2008
twin_cam skrev:
Dom ser ju bra ut, är väldigt lika dom där "running bull" (kommer inte ihåg vad tillverkaren heter) och det är ju bra batterier. Kanske rent utav samma företag?

Banner heter tillverkaren, det är inte samma tillverkare. Däremot har Odyssey och Stinger tillhört varandra, men Stinger har gått sin egen väg nu enligt vad jag har förstått.

Sök