3696
Sök

tändningsproblem golf 3a efter kamremsbyte

räcermicra
41 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
tjabba, bytte kamrem.. lineade upp alla markeringar, även för tänding, så allting där står som det ska, och detta fick ju till följd att tändingen inte är helt hundra om man säger så!

tänkt eju då att jag skulle vrida lite fördelarlocket.. men fann att det bara går att vrida pyttelite och det gör absolut ingen skildnad!

finns det nåt jag glömt att göra för att det ska gå att vrida mer? eller finns det nåt annat sätt att ställa tändingen? det är en 8ventilers 1,8 motor.. har tillgång till stroblampa, men ingen vet hur dens ka kopplas på just denna bilen tongue

NÅGON SOM KÄNNER ATT DOM ÄR MER HEMMA PÅ GOFFENS TÄNDSYSTEM ÄN JAG? HJÄLP GÄRNA big_smile

473 Inlägg
10 januari 2008
förmodligen har du fått remmen en kugge fel. kolla märkningen vid svänghjulet finns en liten öppning mellan motor och låda den skall st på 1 och sedan skall svänghjulet och  kammen vara  mitt för orginal märkningen sedan skall rotorn vara mitt för märkningen i fördelaren om alla dessa stämmer skall det funka . lycka till Morgan Falk

räcermicra
41 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
tack för svaret.. men det är kollat med alla markeringar osv! men jag har kommit fram till vad felet är.. det är inte alls tändningen utan förgasarfotsgummit som spruckit och tar in tjuvluft! mycket vanligt på dessa bilar tongue inhandlade ett nytt idag för 400 kr:) får se om jag hinner byta i helgen, sen jevvlar ska bilen gå som en klocka smile

473 Inlägg
11 januari 2008
okey lycka till

Sök