2915
Sök

Bättre bas i kupén ?

33 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Har en Renault Laguna - 97a Tycker att jag har skapligt ljud i kupén men jag vill få ännu mer, vill få ut så mycket av basen som möjligt. Nån som vet något tips ?

Turbocharged
421 Inlägg
15 januari 2008
#1: Gör hål i hatthyllan för en basport och bygg en ny låda som använder den.
#2: Gör hål i sätet bak (eller använd skidlucka om sådan finns) -II-.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

31 Inlägg
15 januari 2008
är det en sedan?så gör som föregående sa...kapa upp 2 hål i hatthyllan för 4"portar å montera dom ner i den nya lådan,gör susen...

1 878 Inlägg
15 januari 2008
Innox skrev:
#1: Gör hål i hatthyllan för en basport och bygg en ny låda som använder den.
#2: Gör hål i sätet bak (eller använd skidlucka om sådan finns) -II-.

precis som du säger. kapa upp två hål och släng dit 2st basreflexrör på 6tum eller nåt. bör låta mkt bättre smile

43 Inlägg
15 januari 2008
Laguna i den årsmodellen finns väl bara i Combicoupé och kombi va?
men som sagt lite mer info om vad du har för grejer i nu skulle ju inte skada!

644 Inlägg
15 januari 2008
Jag lånar tråden lite.. skulle vilja ha lite hjälp med samma sak.. har en volvo 740 gl -87 .. å vill inte kapa upp hatthyllan för där har jag massa högtalare.. tänkte om man kunde göra nått i skidluckan eller nått i den stilen? gärna tipps på nått bra
Senast redigerat av ogge89 (15 januari 2008)

1 631 Inlägg
15 januari 2008
ogge89 skrev:
Jag lånar tråden lite.. skulle vilja ha lite hjälp med samma sak.. har en volvo 740 gl -87 .. å vill inte kapa upp hatthyllan för där har jag massa högtalare.. tänkte om man kunde göra nått i skidluckan eller nått i den stilen? gärna tipps på nått bra

Du har redan en massa högtalare i hatthyllan och ändå är det inte tillräckligt? yikes

Gör om - gör rätt. tongue

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

33 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Har en låda med dubbla Rockford Punch 10or 400 wrms 8 ohm, ett mds twelvehundered steg och en 0.5 farads kondensator

Sök