3789
Sök

lacka saab fälgar

158 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
Hej!

Jag ska hjälpa en polare att leta reda på någon eller en firma som kan lacka hans fälgar.

Fälgarna är dessa: http://www.begagnade-bilar.se/xUpl/2007 … c03007.jpg

det som ska lackas är dom "tjocka" linjerna och de ska lackas i svart (mattsvart tror jag skulle vara snyggt? vad tycker ni?)

vad skulle detta kunna kosta för alla 4 fälgar?
finns det någon här som kunna fixa detta för inte allt för mycket pengar eller vet ni någon bra firma i stockholmsområdet som skulle kunna fixa det?

mvh rob

huh?
10 427 Inlägg
15 januari 2008
Tror det skulle kunna bli snyggt smile

Har för mig att man läser att folk brukar betala runt 2000kr för
pulverlack av fyra 17" fälgar osv osv. Så inte speciellt dyrt..
utan kvitto tongue

17 Inlägg
15 januari 2008
jag känner en som pulverlackerar billigt utan kvitto. men inte säkert vad han tar men kan fråga. sist betala jag 50kr/fälgen brukar pulvermåla mina fälgar på folkracebil. smile

smärta är en högre form av njutning!!!

17 Inlägg
15 januari 2008
jag känner en som pulverlackerar billigt utan kvitto. men inte säkert vad han tar men kan fråga. sist betala jag 50kr/fälgen brukar pulvermåla mina fälgar på folkracebil. smile

saabtok
1 306 Inlägg
15 januari 2008
Är ju inte bara  pulverlacka ett par  alu fälgar, du läre ju  ta bort klar lacken med och de går inte med alla blästrar iaf inte den stora  maskinen vi har på  jobb. Utan klarlacken  blir som gummi och då studsar  blästersanden, men  någon  syra tvätt borde  ju funka innan eller så ruggar man upp ytan bara och grundar och lackar och sedan klarlackar . eller  någon annan som vet ?  funderar  själv på lacka mina vector  fälgar svarta

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

158 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
ja, jag behöver ju inget kvitto så länge det håller och det blir bra så är jag och min kompis nöjda big_smile

du får gärna fråga honom

17 Inlägg
15 januari 2008
Greatsnyggo skrev:
Är ju inte bara  pulverlacka ett par  alu fälgar, du läre ju  ta bort klar lacken med och de går inte med alla blästrar iaf inte den stora  maskinen vi har på  jobb. Utan klarlacken  blir som gummi och då studsar  blästersanden, men  någon  syra tvätt borde  ju funka innan eller så ruggar man upp ytan bara och grundar och lackar och sedan klarlackar . eller  någon annan som vet ?  funderar  själv på lacka mina vector  fälgar svarta

blästern jag använder är inga problem att blästra fälgar med. går fint att pulvermåla dom sen. dom blir perfekta och får en mycke slagtålig yta.

158 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
pierced_viking skrev:
Greatsnyggo skrev:

blästern jag använder är inga problem att blästra fälgar med. går fint att pulvermåla dom sen. dom blir perfekta och får en mycke slagtålig yta.

ja men det låter ju helt perfekt smile

vad skulle det kosta att fixa dessa 4 fälgar så som min polare vill ha det?

17 Inlägg
16 januari 2008
iceman89 skrev:
pierced_viking skrev:
Greatsnyggo skrev:

ja men det låter ju helt perfekt smile

vad skulle det kosta att fixa dessa 4 fälgar så som min polare vill ha det?

jag vet inte vad det skulle kosta. men ska höra med han som lackerar så återkommer jag med pris smile

158 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
jag det skulle vara jätte snällt smile

Sök