4631
Sök

Bränsletrycksregulator

54 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
#1
Har lite funderingar över bränsletrycksregulatorer Btr,

Den ska sitta på en B23FK, 968 spridare chipp mm ca 1.2-1-3 i ladd. försöka få minst 275hk i motorn.

Fågan är om jag ska ha en Progressiv bränsletryckregulator. Ökar bränsletrycket 1:1,4 när turbon laddar eller en

Progressiv bränsletryckregulator som ökar bränsletrycket 1:1,2 när turbon laddar

Här har ni länken så kan ni se ett diagram på hur mycket de ökar bränsletrycket.

Vad tror ni?

http://www.misab.se/tryckregulator.htm

// Andreas


Norrlänning
1 453 Inlägg
19 januari 2008
#2
ja är långt ifrån expert men öka bränsletrycket 40% när turbon laddar känns mkt tongue  tror niog på den 1:1.2 ja wink

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

1 311 Inlägg
19 januari 2008
#3
rent tekniskt så kan man ju ställa på mer tändning med mer bränsle, alt. högre tryck... men hur blir spridarbilden på de? kan ju ställa till sånt med...

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

10 287 Inlägg
19 januari 2008
#4
Progressiv BTR skall användas bara när man måste, det är absolut ingen universallösning. Tänk på att om du byter ut orginal BTR mot en progressiv så får du snålare blandning på vakuum.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

54 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
#5
Okej, då är de kanske bättre att satsa på en justerbar btr som är linjär då... Tack för svar...


34 Inlägg
19 januari 2008
#6
Linjär, köp en ombyggnadssats till din original tex på alutech.se

Mvh Micke
Senast redigerat av Micke.S (19 januari 2008)

turboperformanceclub.com #2410

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 januari 2008
#7
Köp en linjär som är anpassad för trycket på spridarna du ska använda... Ex 3.8 bar för gröna 465...



Sök