En koppling ska ha så liten roterande massa som möjligt Eftersom en 4 pucks eller 6 pucks endå ger samma moment så bör man då använda den 4 puckade pga den roterande vikten
Sen hur många skivor man ska ha beror på hur många nm motorn ger helt enkelt hur många skivor du behöver
Vilket som egentligen,MEN skulle själv hellre valt en 6-puckad om möjligt. Dock lite nyfiken på varför du just ska ha sinter iom att det finns "vanliga" lameller och förstärkta tryckplator som orkar med en hel del.
Sinter är som säkert bekant rätt drygt att köra lugnt (i stan etc) med.
Har åkt runt med en 6 puckad koppling med stöddigare tryckplatta på 200an i somras, så jäkla jobbigt är det inte att "cruisa" på stan. Där det kan bli lite jobbigt är just när man ska upp för höga trottoarkant och dylikt, då kan man märka av att den tuggar lite men annars så känns den nästan som en standardkoppling. En sak som jag gillar med sintern är känslan man får när man motorbromsar, den är riktigt skön. Sen så när man har fått upp tempen ordentligt i lådan så greppar det på fint..
Pratade inte om just crusing,utan mer åt "köra,stanna,köra,stanna" hållet..Typisk dags rutin om det är en bil man använder som vanlig bil till jobbet om dagar. 6-puckad är även lite snällare än 4-puck,dock så är sinter över lag rätt träliga att köra med i stan så att säga.