3583
Sök

sladd från stereo

38 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Hej, är nybörjare inom detta med billjud. Min fråga är nog väldigt enkel smile
Undrar vad det är för kabel jag ska köpa om jag drar ljudet direkt från stereon till mina högtalare bak. Har ej slutsteg än, skall dock införskaffa mig det inom en snar framtid.
Tackar för hjälpen !

1 997 Inlägg
20 januari 2008
Det låter som vanlig högtalarkabel om du inte har något slutsteg:)

38 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
menar du t.ex  GAS Högt.kabel 2,5 mm2 ?
Men hur ska jag ansluta den bak på stereon? Kan ju inte trycka in den i lågnivåingången ? :S

143 Inlägg
21 januari 2008
samppa_p skrev:
Men hur ska jag ansluta den bak på stereon? Kan ju inte trycka in den i lågnivåingången ? :S

du VA ny på detta.. smile

om du drar ut stereon så har du massa sladdar som går in i en sockel..
alla möjliga färger dessutom..

röd, svart , gul troligtvis brun är viktiga sladdar..

t min jvc-731´a fanns d ett par som va överblivna så d kan finnass på din med..
skall också finnas en förklaring på stereon vilka sladdar som går vart..
men lågnivåutgångarna skall du ju inte dra dom i..

442 Inlägg
21 januari 2008
samppa_p skrev:

Det brukar la typ jämnt va 2 av samma färg, tex 2 lila(den som är hel lila är + och den med ett svart streck igenom är minus), så bara att koppla fast i dom.

38 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
Fick tag på ett slutsteg nu big_smile  Den kan jag däremot koppla in tongue Det är en 4x50w rms. Är det någon idé att koppla in den till mina högtalare fram?  Fram sitter ett par 4" Infinity REF4012i. dom har en Effekttålighet på 105W max. 35W RMS. min stereo ger ut 50w. är det då lönt att koppla in dom till slutsteget ? får jag mer och bättre ljud ?

med lem
1 925 Inlägg
21 januari 2008
samppa_p skrev:
Fick tag på ett slutsteg nu big_smile  Den kan jag däremot koppla in tongue Det är en 4x50w rms. Är det någon idé att koppla in den till mina högtalare fram?  Fram sitter ett par 4" Infinity REF4012i. dom har en Effekttålighet på 105W max. 35W RMS. min stereo ger ut 50w. är det då lönt att koppla in dom till slutsteget ? får jag mer och bättre ljud ?

det gör en klar skillnad med slutsteget inkopplat kan jag garantera,,även att steget inte är så stort är det bättre än huvudenheten smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

35 Inlägg
22 januari 2008
samppa_p skrev:

Det kan definitivt vara lönt att koppla in 4"-arna till slutsteget.
Din huvudenhet ger inte ut 50 ärliga watt, det kanske bara rör sig om 20watt, min JVC är på 4x50watt men den den ger bara 4x19watt RMS i 4ohm.
Dessutom tror jag att huvudenheten skär bort de lägsta frekvenserna för att dessa ändå inte gör nån nytta men kopplar du in dina högtalare i slutsteget kommer du troligen få ett mer tätt register, från de lägsta till de högsta frekvenserna.

38 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
Tack för ett bra svar smile ska koppla in slutsteget så fortf jag blir frisk igen. har legat hemma med feber sen söndag kväll nu sad

Sök