Sen rent allmänt "att tänka på" med 9-5:or (eller alla T7 motorer egentligen) är att se till så att vevhusventilationsuppgraderingen är gjord och att byta oljan iaf var 1000:de mil.
Pga dålig vevhusventilation på dom första T7-motorerna så åldras oljan onaturligt snabbt vilket leder till diverse obehagligheter och tom motorras om man har otur.
Detta har jag fått lära mig den hårda vägen (min här till vänster står just nu på verkstad och det lär inte bli billigt att fixa).
Uppgraderingen till vevhusventilationen kostar typ två eller tre hundra spänn men kan rädda flera tusen kronor från att gå åt h-vete.
EDIT: När jag ringde saab om detta var det bilar med B235 och B203-motorer (osäker på B203) som hade kass vevhusvent.
Senast redigerat av TBOC_Razor (22 januari 2008)
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P