En större IC ger ju bättre flöde (vi får anta det) Så det är bara att trycka på, 0.8 är iofs inget högt tryck.. tror inte det behövs större IC än orginal.. vet iofs inte vad du har nu men.
Visst kan man förlora respons på ett stort LLK...men då pratar vi om STOOOOR. I en vanlig eftermarknads LLK har den ökade volymen ingen betydelse för responsen, det går iaf inte att känna med vanlig "känselnerv".
Visst kan man förlora respons på ett stort LLK...men då pratar vi om STOOOOR. I en vanlig eftermarknads LLK har den ökade volymen ingen betydelse för responsen, det går iaf inte att känna med vanlig "känselnerv".
jo då de går att känna på ettsätt. om man placerar sin "dump" mella turbo och LLK istället för mellan LLK och insug, då får man ett ganska bra turbolagg.
orginal ic på 200sx suger ***! du har ordentligt tryckfall över den orginal. jag bytta till en 940 ic och laddat ökade.. så.. tycker verkligen du ska byta! bilen går MYCKET bättre nu! både mycket kallare luft och mer ladd tackvare mer flöde i IC'n