3214
Sök

Saab 9-3 SportCombi Aero

uberg33k
75 Inlägg
17 februari 2006
Trådstartare
Jag och min polare va hos saab handlaren idag och bestämde oss för att provköra den nya Saab 9-3 SportCombi Aero. Fyllde i massa papper och hoppade sedan in i bilen. Vi hade inga som helst förväntningar på denna bil men jag måste säga att det här är utan tvekan en utav dom bästa bilarna jag någonsin har kört. Vrålet vid 6-7 tusen varv är helt OTROLIGT! Observera att väglaget inte var det bästa då det snöade igår och även idag men bilen for iväg som ett spjut! Motorvägen låg i 100 och hade 6ans växel i, växlade sedan ner till 3an och bilen for i väg som faaaaaaaan.

Roligast hade vi iaf med 2ans växel i då bilen svarade otroligt bra och ett drag som va något speciellt. Vi hade nog världens bredaste leende när vi satt i bilen och körde runt och bara varvade ur växlarna.

Grattis till er Saab 9-3 SportCombi Aero ägare. Är grön av avund!

Fisketokig
2 997 Inlägg
17 februari 2006
Jo de motorerna+låda går bra.

kul att göra omkörningar på 3ans växel och veta att man har 1000 varv och 3 växlar kvar efter att den börjar att varna vid 140kmh wink

Vart det inget mer än provåkning då?
Tror nog du skriver på andra papper snart om bilen wink
Senast redigerat av Martin 9-3 (17 februari 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

uberg33k
75 Inlägg
17 februari 2006
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:

kul att göra omkörningar på 3ans växel och veta att man har 1000 varv och 3 växlar kvar efter att den börjar att varna vid 140kmh wink

Haha jo man önskar ju, men är en 19 årig student så det är nog inte aktuellt i dagsläget, men drömma går ju big_smile

1 453 Inlägg
17 februari 2006
Personligen tycker jag det är maffigare att kunna köra om på 4:an eller 5:an med samma vrid som den bilen har på trean smile

Martin 9-3 skrev:

uberg33k
75 Inlägg
17 februari 2006
Trådstartare
sveddan skrev:
Personligen tycker jag det är maffigare att kunna köra om på 4:an eller 5:an med samma vrid som den bilen har på trean smile

Martin 9-3 skrev:

Måste bara säga att den svarade otroligt bra när man hade gasen i botten i 6ans växel.. big_smile

736 Inlägg
17 februari 2006
Saabs motorer trivs som bäst över 5000 rpm! Underbart ljud också!

Fisketokig
2 997 Inlägg
17 februari 2006
jackie skrev:
Martin 9-3 skrev:

Haha jo man önskar ju, men är en 19 årig student så det är nog inte aktuellt i dagsläget, men drömma går ju big_smile

ja som studerande kan det bli tufft, jag tänkte inte så allvarligt på bilköp heller men åke in och kollade på saab och sen skrev papper direkt.

tänker man efter att man inte har fast jobb och nyss fyllt 20 så var det vansinne, hade jag studerat så hade det inte blivit någon alls.

uberg33k
75 Inlägg
17 februari 2006
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:
jackie skrev:
Martin 9-3 skrev:

ja som studerande kan det bli tufft, jag tänkte inte så allvarligt på bilköp heller men åke in och kollade på saab och sen skrev papper direkt.

tänker man efter att man inte har fast jobb och nyss fyllt 20 så var det vansinne, hade jag studerat så hade det inte blivit någon alls.

Jo så ere.. Får väl plugga och förhoppningsvist fixa mig ett bra levebröd smile De kommer bli klart som fan en saab då big_smile

Direktör
305 Inlägg
17 februari 2006
jackie skrev:
Jag och min polare va hos saab handlaren idag och bestämde oss för att provköra den nya Saab 9-3 SportCombi Aero. Fyllde i massa papper och hoppade sedan in i bilen. Vi hade inga som helst förväntningar på denna bil men jag måste säga att det här är utan tvekan en utav dom bästa bilarna jag någonsin har kört. Vrålet vid 6-7 tusen varv är helt OTROLIGT! Observera att väglaget inte var det bästa då det snöade igår och även idag men bilen for iväg som ett spjut! Motorvägen låg i 100 och hade 6ans växel i, växlade sedan ner till 3an och bilen for i väg som faaaaaaaan.

Roligast hade vi iaf med 2ans växel i då bilen svarade otroligt bra och ett drag som va något speciellt. Vi hade nog världens bredaste leende när vi satt i bilen och körde runt och bara varvade ur växlarna.

Grattis till er Saab 9-3 SportCombi Aero ägare. Är grön av avund!

Hur kan du växla vid 7000 varv när varstopet ligger på 6500 på saab ? tongue

Men glad att det finns nån som uppskattar saab och kommit på dess körlädje, kan säfa att det finns fler modeler som e goa att köra inom saab märket smile

Speed limit are only for pussy

186 Inlägg
17 februari 2006
Martin 9-3 skrev:
jackie skrev:
Martin 9-3 skrev:

oj, jag är också 20, dock har jag jobb, men skulle ändå aldrig ha råd att köpa en sådan bil för runt 400k.. Får man fråga hur F-N du har råd? när du inte har jobb eller liknande? Men visst, hade aldrig sagt nej till den bilen, speciellt inte kombin, då man har familj så wink

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra

Fisketokig
2 997 Inlägg
17 februari 2006
Echelon skrev:
Martin 9-3 skrev:
jackie skrev:

oj, jag är också 20, dock har jag jobb, men skulle ändå aldrig ha råd att köpa en sådan bil för runt 400k.. Får man fråga hur F-N du har råd? när du inte har jobb eller liknande? Men visst, hade aldrig sagt nej till den bilen, speciellt inte kombin, då man har familj så wink

jag har inget fast jobb utan det kan bli lugnt någon vecka sen är det jobb 2-3 månader osv.

Blir kämpigt så det räcker. fick bra rabatt om man köpte kontant/rent köp men i efterhand kanske avbetalning hade vart bättre på en del av bilen men nu slipper man det men får återhämta sig ekonomiskt igen.

Kanske hade vart vettigare att studera vidare för mig men det kan man göra om ett par år också smile

Sök