2306
Sök

Problem med Peugeot 205 - motorn blir varm

24 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
Har något strul med tempen på min peugeot 205, har fyllt på kylaren för den va tom, men när ja åkt en bit så blir motorn för varm & det börjar lysa rött på instrumetbrädan om att motorn e varm.
Vad kan felet vara??

Peugeot 205 GTI!!

295 Inlägg
12 februari 2008
Om de är så att kylaren va tom o du har fyllt på så kan de vara så att inte hela systemet har fyllts på helt o hållet.. o på så sätt inte släppt in allkylarvatten i hela systemet.. vet att de är bök på bmw E30 ang sånt.. kan säkert vara lika så på din me.. bara o låta den gå i fylla på men passa dig så de inte blir FÖR varmt så nått pajjar eller toppen blir skev.. är kylaren hel? tänkte på varför de va tomt med vatten i bilen..
När du fylle rpå slå på full värme o fläkt bara ett tips!

482 Inlägg
12 februari 2008
kolla termostaten tror jag det heter ä den trasig så öppnar sig den inte å då blir motorn varm, annars så är det bara att kolla alla slangar, för om kylarn va tom så läcker det nånstans

just real power
no turbo shit

24 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
okej ska kolla upp det där för fyllde den nämnligen för en stund sedan & de kan ju vara som du säger 325ix att det måste få gå runt i systemet eftersom den va tom..
köpte den för nån vecka sedan kanske va tom redan då..:s men ska kolla närmare på det där..

Peugeot 205 GTI!!

257 Inlägg
12 februari 2008
om du misstänker att det läcker så kolla upp värmecellen till fläkten. kollade igenom hela min gamla 205 gti efter någon trasig slang men kunde inte hitta någon trasig slang eller nåt på min. till slut så upptäckte jag att detvar ganska blött på golvet och då var det värmepaketet som gett sig. sprack i ena gaveln. var ett helvete att hitta det. ska tydligen vara ett vanligt fel på peugeot enligt mekonomen där jag köpte nya cellen.

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.

24 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
Okej okej..men nu e de inte så lätt & hitta om de e blött på goövet i bilen för de e så javla pissigt väder ute..:p men ska kolla det med tack för all tips!!

Peugeot 205 GTI!!

2 Inlägg
12 februari 2008
kolla olje sticka om oljan ser konstig ut så kan det va kyllar vatten då e det att bytta toppakning

turbo martin

Sök