4006
Sök

Projektarbetet, gymnasiet - styla bil

20 Inlägg
16 februari 2006
Trådstartare
Börjar bli dags att bestämma vad man ska göra för projektarbete.
Jag skulle gärna vilja styla en bil lite, men för att göra det så krävs det pengar.
Är det realistiskt att kunna skrapa ihop sponsorer så att man får det hela att gå runt?

1 231 Inlägg
16 februari 2006
Lite mer info kanske vore bra.

Du frågar i princip om man kan få sponsorer till en bil. Svar ja.

Hur lång tid har ni på er? Vad satsar ni på? Ska ni åka runt och visa bilen? I 99 fall av 100 vill sponsorerna så klart ha något tillbaka. Mer än deras dekal på bilen...

Mitt projekt: Evo III

1 417 Inlägg
16 februari 2006
Gör mer av ett experiment av det, sätt upp ett mer spännande mål än bara en snygg bil. Då tror jag fler nappar på att sponsa, tror jag.

69 Inlägg
16 februari 2006
Zam_Zap skrev:
Börjar bli dags att bestämma vad man ska göra för projektarbete.
Jag skulle gärna vilja styla en bil lite, men för att göra det så krävs det pengar.
Är det realistiskt att kunna skrapa ihop sponsorer så att man får det hela att gå runt?

Här kan du kanske få lite inspiration från mitt gymnasieprojekt! smile

www.projectleticia.com

Jeep Grand cherokee -96 "Northern Wolf" 4,5" RE lift, NEV stealth bumper, MX6 shocks, Procomp ES2000, Superior axle Dana 30, ARB air locker, Danita 3000, T-max 9000, 35"x12.5 Cooper STT

20 Inlägg
18 februari 2006
Trådstartare
Jo, självklart så ville de få någonting tillbaka. Man kan sätta upp som mål att någon tidning ska skriva om bilen och/eller att man ska på någon större utställning. Men det går ju inte att garantera.

Men jag har en fd klasskompis som skriver ungdomsdelen i den lokala tidningen, när de väl har med den. Upplagan är på ca 66 000 ex. så om jag kunde få henne att skriva något som att min högsta dröm går i uppfyllelse tack vare ... . Vet inte hur fritt hon får skriva, men en omöjlighet skulle det nog inte vara. Hur högt tror ni ett företag skulle värdera det?

1 417 Inlägg
18 februari 2006
Det skulle nog locka lite. Du ska nog tänka lite på betygsdelen med, med ditt mål.
En lärare ska väl antagligen betygsätta ditt arbete, så ett ganska bestämt mål vore inte dumt tror jag.

"Glidare"
254 Inlägg
18 februari 2006
Frågan är är det inte lite sent att påbörja projektarbetet nu? Det ska ju vara klart i maj?smile

1 417 Inlägg
18 februari 2006
han kankse har hela nästa år på sig, att han inte börjat än. Får vi verkligen hoppas. smile

20 Inlägg
19 februari 2006
Trådstartare
mx_3_ skrev:
Frågan är är det inte lite sent att påbörja projektarbetet nu? Det ska ju vara klart i maj?smile

Haha, nejdå då. Nästa sommar ska det vara klart. Jag ska bara se om det överhuvudtaget är möjligt att genomföra det hela, då det kommer kosta lite.

8 156 Inlägg
19 februari 2006
Du kanske kan få spons av en skrotfirma? Beror ju på lite vilken sorts bil du tänker bygga, men det kan ju vara en bra start?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök