3111
Sök

Ännu en 850 turbo som läcker olja, Rejält med olja...

Norrlänning
1 453 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Tänkte att ja ska ta och göra nått åt saken nu när ja fyllt på med 5 lite olja sen förra oljebytet, Vevhusventilaionen sitter troligen inte igen eftersom ja kan ta bort oljestickan med motorn igång utan något övertryck eller nått, dock så ryker det lite bara, antagligen inte så konstigt då de är minusgrader ute. Nu har ja sett att det är fullt med olja runt slangen från lmm till turbon, och lite olja runt skarvarna på tryckröret från turbon till ic:n,  Nån som har nått tips ?  Bilen har ju gått 31 tusen mil snart så den är ju inte ny, men den går kanonfint ändå smile tacksam för tips !

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

1 072 Inlägg
19 februari 2008
Det är inte så att turbon är lite glapp..?

Norrlänning
1 453 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
sik skrev:

Så kan det mycket väl vara, då den i vissa fall har tendenser till att rycka, eller slå av några hundradelars sekund..

- Har du champagne?

1 072 Inlägg
19 februari 2008
Ellertz skrev:
sik skrev:

Så kan det mycket väl vara, då den i vissa fall har tendenser till att rycka, eller slå av några hundradelars sekund..

Ta å känn på axeln, den får inte glappa upp/ner och isf har du ditt olje problem där... Sen kan du väll tömma Ic på olja med nån plugg om jag inte minns fel.

Norrlänning
1 453 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
tack för tipset! Får testa de, när mamma flyttar sin bil från garaget nån dag smile nån annan som har nått annat tips ? big_smile

- Har du champagne?

493 Inlägg
19 februari 2008
Packboxarna är även ett vanligt fel på 850 fast då kanske det inte borde läcka där runt turbon men ett tips iaf smile

1 867 Inlägg
19 februari 2008
Som Euroman säger, vevaxelns "bakre" packbox brukar läcka.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Norrlänning
1 453 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Koop skrev:
Som Euroman säger, vevaxelns "bakre" packbox brukar läcka.

vette tusan om det är de. för det är inte mkt olja runt det.. Men tack för tipset iaf ! smile

- Har du champagne?

24 Inlägg
19 februari 2008
min 850 läckte från returröret från turbon där uppe där den är ihop skruvaf mot turbon, o ja bytte packningen som kostar ca 20 kr sen så vare väldigt tätt:) så nu är den torr o fin:) men när packningen där va pajj så läckte d en hel del!!!hmm

279 Inlägg
19 februari 2008
celicatotte skrev:
min 850 läckte från returröret från turbon där uppe där den är ihop skruvaf mot turbon, o ja bytte packningen som kostar ca 20 kr sen så vare väldigt tätt:) så nu är den torr o fin:) men när packningen där va pajj så läckte d en hel del!!!hmm

det hände på min 940 oxå läckte som ett soll kan man säga och ryckte satan bakom för all olja hamnade på katten:rolleyes:

bränt gummi luktar kärlek

Norrlänning
1 453 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
celicatotte skrev:

vart då menar du? Tänkte s¨å ja kan kolla de nån dag smile

- Har du champagne?

Hojmek
748 Inlägg
19 februari 2008
Ellertz skrev:
celicatotte skrev:

Du har ju oljereturen från turbon ( går ner i blocket ) Där har du en gummitätning som brukar bli dålig därav kan det läcka/spruta olja där. Har själv råkat ut för det. Inte svårt att byta å inte dyrt heller. Kolla som sagt turbon med smile

Norrlänning
1 453 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
Bodegan skrev:
Ellertz skrev:
celicatotte skrev:

Du har ju oljereturen från turbon ( går ner i blocket ) Där har du en gummitätning som brukar bli dålig därav kan det läcka/spruta olja där. Har själv råkat ut för det. Inte svårt att byta å inte dyrt heller. Kolla som sagt turbon med smile

Kanon, är de den delen som går mot turbon eller blocket ?

- Har du champagne?

Sök