2650
Sök

Vindrutetorkarna bara går och går!

2 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Tjena jag har en seat ibiza årsmodell 96. Som jag har problem med? det är så här att vindrutetorkarna bara går på högsta hastighet och går inte att stänga av lr att ändra hastighet på? Någon som vet vart felet sitter?

244 Inlägg
21 februari 2008
ta bort torkarspaken o kolla hur det ser ut.. säkert dålig kontakt eller nått.. fick precis byta min, funka bara på ena hastigheten då..

124 Inlägg
21 februari 2008
Att dom inte går att stänga av kan också bero på att du har för långa blad. Bladen vill gå hela vägen ner innan dom stannar och de kan hända att dom inte kan göra de om dom är för långa.
Fast de borde inte göra så att de bara är en hastighet som funkar, cleo355 har säkert rätt.

2 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
oki får kolla spaken då! tack så mycket!

5 089 Inlägg
22 februari 2008
så var det på min s70 (märkte det på motorvägen hem när jag hade köpt den). torkarna gick fullt och gick inte att stänga av när man väl hade sattit på dom.

problemet var att ena torkarn till strålkastarn hade pajjat, räckte med att koppla ut kabeln till den torkaren så funkade det fint. man vet aldrig men det kan ju vara lika lätt på din.

\Lindgren

97 Inlägg
22 februari 2008
har du gjort motortvätt kan det vara vatten i någon kontakt så blev de iaf för mkig big_smile

Sök