3706
Sök

Är det någon som vet hur man får amerikanska blinkers på bilen? de lyser helatiden orange!

Jillo
16 januari 2008
Trådstartare
Hej!

Är det någon som vet hur man får amerikanska blinkers på bilen? de lyser helatiden orange! har en audi a4.. o såg en grymt fin audi a4 som hade de på sin bil lyste orange på blinkerserna framtill o de såg såå fint ut!

vet någon hur man tar sig till ir pris så skulle jag vara tacksam om någon kunde messa mig på gästbok eller pm eller va som helst o berätta de!
heter ( Jillo ) här på garaget!

tack mvh // Jillo
Senast redigerat av Jillo (16 januari 2008)

191 Inlägg
16 januari 2008
kallas det inte blinkers av en viss anledning???
vad är det för mening med att det alltid lyser? är det för uppställning eller?

1 217 Inlägg
16 januari 2008
Fulkoppla till p-ljuset? Det är dock olagligt med positionsljus på bilar som inte har det från start.

m3-lappis
16 januari 2008
Trådstartare
jag skulle se på det med en enkel lösning. borra in egen separat lamphållare med egen lampa på en knapp. det framgick dock inte om du har vita eller oranga blinkers. om du har vita så får du ju montera en sån liten kupol som är orange. men så skulle jag göra iaf. inte så svårt ingrepp heller. köp lamphållare (kostar la 20 : - styck) ta loss blinkersen , borra , täta , koppla å se glad ut smile

58 Inlägg
16 januari 2008
du skrev bara att du ville ha de framme?
byt till en 2polig lampa. ena tråden lyser hela tiden,den andra blingar.
sen måste du byta lamp hållare med till en som passar

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
16 januari 2008
På s40n köpte jag en ny lamphållare och en lampa med dubbla trådar, en på 5w och en på 21w och drog ny kabel till 5w. köptes på bilia
Kanske finns nått liknande på audi

2 072 Inlägg
16 januari 2008
jag borrade i blinkers..satte dit extra positionljus "funkar even på besikten" ingen som klagat.. förutom farbror blå big_smile

Sandzoo i da house

Turbocharged
421 Inlägg
16 januari 2008
http://fredrikmedia.se/?sida=saab_glodande_usablinkers
För SAAB 9000, men det lär ju vara liknande på alla bilar.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

58 Inlägg
16 januari 2008
R_fused skrev:
På s40n köpte jag en ny lamphållare och en lampa med dubbla trådar, en på 5w och en på 21w och drog ny kabel till 5w. köptes på bilia
Kanske finns nått liknande på audi

på tal om de,vet någon om de finns en 2 polig lampa som är kromad och blinkar/lyser orange?
hittar bara en poliga kromade blinkerslampor

Väghyvel
252 Inlägg
16 januari 2008
Det enklaste sätter är  att sätta konstant ström på minusen till blinkersen då lyser sen hela tiden  o ädndå blinkar när den ska det  väldigt enkelt sätt har själv så på min bil..

Offroad Racing
3 122 Inlägg
16 januari 2008
Som tidigare är skrivet så finns det 2-trådiga blinkerslampor (21/5 w), ser precis ut som en bak/bromsljuslampa fast orange glas istället. Sitter sådana fram på min cheva. Borde bara vara att skaffa en ny lamphållare och sedan dra en kabel från dom vanliga positionsljusen. Väldigt enkelt att utföra om du bara hittar en lamphållare vilket inte borde vara så svårt...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Jillo
21 januari 2008
Trådstartare
TAAAACK ALLA FÖR ERA SVAR UPSKATTAR VERKLIGEN DET! +++++ till er alla! // Jillo

1 Inlägg
22 februari 2008
ingen som vet om de finns en 2 polig lampa som är kromad och blinkar/lyser orange?
hittar bara en poliga kromade blinkerslampor...

Darth Vader
1 644 Inlägg
22 februari 2008
joel_h skrev:
Det enklaste sätter är  att sätta konstant ström på minusen till blinkersen då lyser sen hela tiden  o ädndå blinkar när den ska det  väldigt enkelt sätt har själv så på min bil..

är det ingen som läser inlägg som är mer än 5 cm upp i tråden, här har ni lösningen till problemen, lättare blir det inte.

Braaaaap?

782 Inlägg
22 februari 2008
lånar tråden lite,, komm och tänka på bussblinkers .. säg att man vil att skärmblinkersen ska lysa och sen blinka i "otackt" med framblinkersen hur kopplar man då?? eller blir det automatiskt så ?? jo det blir det va???????? (tänker högt)skärmblinkersen lyser, stryrström kommer, lampan fram tänds, sidoblink släcks..mm faan jag kan ju det här :0)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

Sök