2789
Sök

440 turbo- den ska trimmas! ge mej råd och hjälp:)

9 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
ja ska trimma min 440 turbo men behöver råd och hjälp var ja kan finna allt å hur ja ska gå till väga:)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
23 december 2007
Jag hade bytt bil innan. Menar inget illa men en sådan bil vill man inte leka med.
Byt turbon?
Plana toppen.
Byt till en vassare kam
Chippa den

C H E V R O L E T <3

9 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
ja ska typ ha den åka mellan sköve å östersund så ja behöver ingen annan:P hehe ja hitta ett chip:P menja vill ha meeer:P haha

5 042 Inlägg
23 december 2007
jamte skrev:
ja ska typ ha den åka mellan sköve å östersund så ja behöver ingen annan:P hehe ja hitta ett chip:P menja vill ha meeer:P haha

Det finns ju olika steg inom chippning o mappning

C H E V R O L E T <3

9 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
vet nån nån bra sida eller butik man kan kolla på som har chip,turbo,mm på?

5 042 Inlägg
23 december 2007
Ne tyvär.
Men det finns andra här som kan många.
Sen kan du ju skaffa dig inbillningshästar wink
2,5" avgassystem & öppet filter. ( Detta ska du dock helst ha när du chippat bilen )

C H E V R O L E T <3

9 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
okej:P bara vänta till nån som skriver nått då eller hitta nån som vet:P okej:P

56 Inlägg
23 december 2007
jag skulle åxå ha bytt bil! men e 440 bakhjuldrivna??

VOLVO-ligger brett å slitter däck

517 Inlägg
23 december 2007
hur många hk ger en planing av toppen? Om jag inte har fattat det helt fel så gör man oftast det när man plockar av toppen när topp-packningen har gått för att den nya inte ska gå sönder direkt...

Finns en bra guide för trimning här på gorg nånstans.. sen e de väl bara att leta större turbo på blocket t.ex.

/Martin - Wolfsburg GTI

118 Inlägg
23 december 2007
Plana toppen på en turbobil låter ju som genuint vansinne. Höja kompen är aldrig bra. Friare andningsvägar, större turbo, mer ladd, fetare soppasystem och en mappning är ju en bra början.

"Blir less på folk som tror att kött växer på träd."

235 Inlägg
24 december 2007
tjo... håller själv på med ett liknande objekt.... fick en bra länk här...  http://www.svenska480klubben.com/trim480.pdf   lycka till...

henkeboy77
25 december 2007
du behöver inte chipa den...är bara och öka på spänsten på wastgaten och ett öppet filter och halo stift och ta bort lite kat och öppnare ljuddämpre så har du runt 200hk sen men den blir väldigt speciel att köra för att du får ge full gas och för att hålla trycket så får du släppa gasen mer och mer annars så går ju 0.4bar spären i och du får vri av och på täningen sen så är det bara att gasa igen....är helt klart det billigaste trimmet sen går det ju att få bort spären också om man vill läga mer pengar på den.  men jag körde i från t4 och t5 utan något störe problem med min:) skit skoj!!

henkeboy77
25 december 2007
sen så går det att sätta på en större turbo tex T4ans med lite modning den går att lada 0.8 och det skall hålla då har du närmare 250hk skulle jag tro för en t4 på 0.4 bar ger lika mycket som orginal på 1,o bar

9 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
kan inte nån skicka lite länkar till sidor man kan köpa turbo, chip mm som passar 440,
jah har letat men hittar inget. tacksam för allt:)

BilBeroende
39 Inlägg
24 februari 2008
volvo_740gle skrev:
jag skulle åxå ha bytt bil! men e 440 bakhjuldrivna??

Nej det är dom inte.

"Att ha en cool signatur är som att vara efterbliven, det är inget fel i det, men man vill helst inte.."
TDRacing.se

Better than God \o/
1 883 Inlägg
24 februari 2008
Man ska inte plana toppen på en överladdad bil. Ryck slangen till wastegate, kör tills motorn dör å skaffa sedan något som är mer givande att trimma.  smile  *ironi*
Senast redigerat av MrTurbo (24 februari 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 703 Inlägg
24 februari 2008
3" avgassystem med downpipe, öppet luftfilter, mer sås, montera en kulventil på wastegateslangen, ös upp laddet, ut och bränn däck!

Sök