3157
Sök

Gymnasieelever! Har ni extra jobb? Hur fick ni det?

553 Inlägg
2 februari 2008
Jag har jobbat några timmar varje söndag i ett år ungefär som lokalvårdare (finare ord för städare/städkärring) smile dock så kommer jag inte ha kvar det längre.. sen brukar jag jobba extra på sågverk npå lov och så om det behövs.. 2städjobbet fick jag genom morsan då hon jobbar på kontor och det är kontoret och utbildningsalar jag städar.. jobbet på sågverket var också genom kontakter så jag fick sommarjobb där och det ledde till extrajobb tongue

67 Inlägg
2 februari 2008
Jag jobbar extra om helgerna på en nattklubb/restaurang här i stan. Jag fick jobb där genom att mamma känner ägaren av stället smile Ska in och jobba nu om 1 timme faktiskt smile
Innan dess jobbade jag som simtränare eftersom man är gammal tävlingssimmare smile

252 Inlägg
2 februari 2008
Haha när jag gick i gymnasiet köre jag skit på en bondgård varje torsdag då jag slutade tidigt.
Täkte alla vardagliga kostnader och jag mins att barnbidraget stog som två poster efter varandra en gång. (=Inte rört några pengarna på en hel månad)

//Janne

Pirat
426 Inlägg
3 februari 2008
Ska på kurs för att vara telefonförsäljare imorgon, 85kr/h och man får välja arbetstiderna själv är ganska sjyst tycker jag smile

Soubee
13 februari 2008
Detta är väldigt olika, jag brukar jobba med det mesta jag kan för att få ihop extra pengar!
Nu jobbar jag deltid på ett företag som är anställda av Hallbyggarna/Jonsered för att montera deras tält!
Har även jobbat på varuhus, lagerarbetare men även som allt i allo....

69 Inlägg
13 februari 2008
Jag går nu sista året på teknik-programmet i Gimo. Tack vare det så kan jag jobba extra på Sandvik på kvällar och helger smile

Makaronborrare
993 Inlägg
13 februari 2008
När jag gick på gymnasiet så jobbade jag extra nattetid på en kycklinguppfödning med att packa ner levande broilers i lådor för att skickas till slakt. Ett riktigt jävla skitjobb var det. Man började jobba kl 22:00 och höll på till 4:00 ungefär. Man jobbade i mörker för att djuren skulle hålla sig lugna när dom packades ner i lådorna. Tempot var högt och man luktade gammalt hönshus när man kom hem så man längtade verkligen efter duschen när man kom hem. Det positiva då? Att man tjänade ändå 130kr timmen och det var inte så dumt när man var i 16-17års åldern

Norrlänning
1 453 Inlägg
13 februari 2008
calibra1992 skrev:
När jag gick på gymnasiet så jobbade jag extra nattetid på en kycklinguppfödning med att packa ner levande broilers i lådor för att skickas till slakt. Ett riktigt jävla skitjobb var det. Man började jobba kl 22:00 och höll på till 4:00 ungefär. Man jobbade i mörker för att djuren skulle hålla sig lugna när dom packades ner i lådorna. Tempot var högt och man luktade gammalt hönshus när man kom hem så man längtade verkligen efter duschen när man kom hem. Det positiva då? Att man tjänade ändå 130kr timmen och det var inte så dumt när man var i 16-17års åldern

Hmmm... mysigt, Du är då inte vegeterian tror ja wink hehe

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
13 februari 2008
calibra1992 skrev:

hehe har också jobbat på hönsgård me att plocka höns 200 spänn i tim tongue men fysatan va de stinker amoniak, e som att ha en flaska under näsan..

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

Maizer
13 februari 2008
Skulle vilja ha ett jobb. Men svårt att ta tag i det, jag har ändå råd att gå på krogen varje helg samt äta ute några ggr i veckan. Så länge man inte känner nån större nöd verkar det svårt att skaffa sig nåt hmm

Norrlänning
1 453 Inlägg
14 februari 2008
kör postbil mellan 15.0 och 18.30 varje vardag smile slappt och skönt, 91 kr timmen så man tjänar ju en 5-6 rent varje månad smile  ja vart uppringd och erbjuden de jobbet så ja hade tur !

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

8 Inlägg
14 februari 2008
Jag har extra jobb på en industri två eftermiddagar i veckan, från kl 17:00-24:00 och de jobbet fick jag genom kontakter. Sen har jag även lite extraknäck på ljudshopen och de har jag fått genom att jag har APU där och att man har varit arbetsvillig! Så för att få jobb tycker jag bästa receptet är att man har kontakter och är mycket arbetsvillig!! Då kommer det att gå bra!

Kör alltid bil med stjärna!!

Modell & modeskribent
280 Inlägg
26 februari 2008
Jag jobbar extra som modell. När det är tex reklambilder till annonser och liknande så tjänar jag runt 500kr i timmen. & när jag inte gör det så jobbar jag extra på en tidning här i Sundsvall som stylist, modeskribent och fotograf/Vimmelfotograf. För det får jag 100kr i timmen & det jobbet fick jag när jag iskulle stå modell för tidningen & chefen gillade min klädstil & mitt sätt att vara. Ibland ska man ha tur! smile Hur jag blev modell är väl en jävla tur egentligen genom att ha kunnat jobba med rätt folk i branchen smile
Senast redigerat av Janina (26 februari 2008)

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se

SQ
1 343 Inlägg
26 februari 2008
samtidigt som ja gick i gymnasiet så jobbade ja typ halvtid på ett slakteri.. 75/h.. dåligt betalt men de blev la ca 80 timmar per månad.. jobbigt.. de gav några tusen, sen jobbade ja över vissa nätter på landvetter flygplats, där hade ja beting på de ja gjorde, typ 2500kr för att göra en utvändig tvätt på en embryer 145.. (45passagerars flygplan) vi brukade vara 2 på sånna jobb.. så en tusenlapp per kväll..

Ljudnörd!

987 Inlägg
26 februari 2008
Jobbar lite där jag har APU, så fick väl det genom den vägen i guess.. ^^

i like it load

238 Inlägg
27 februari 2008
När jag gick på gymnasiet så jobbade jag extra på Coop Forum som golv personal. Eftersom jag hade en väldigt fri utbildning hände det rätt ofta att jag en vecka tex kanske bara vara var inne och gjorde ett prov samt lämnade in lite uppgifter/arbeten, vilket ledde till att jag jobbade från 06.00 till 21.00 ~ 80timmars veckor rätt ofta. Fick jobbet genom att skicka dit min CV och sedan det sedvanliga som intervju mm.

Idag jobbar jag heltid på Pininfarina Sverige med att bygga Volvo C70 Cab och extra på Coop Forum, vilket ger mig en lön på runt 22-25 tusen efter skatt.

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.

Sök