4127
Sök

Besiktningsproblem 850 t5r 380hk

One Man Clan
4 287 Inlägg
4 mars 2008
#21
ställ ner laddet och testa.... men som sagt har du redan åkt dit på att så kommer dom nog kolla extra...de där med certifieringen göran snackar om e rätt bökig...men var glad att du inte kör en helbilsgodkänd bil då för då hade du inte ens fått sätta på sportavgassystem eller större fälgar ifall dom jävlas riktigt....
Så länge dom inte ser att du har stor turbo på så är de nog lugnt men dom kan kontroller laddtrycket också och då är de ju rätt bra om den laddar som en orginal T5:a men inte går som en ny R...


Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
5 mars 2008
#22
Skulle nog ha provat en gång till med nedskruvat laddtryck. Om dom grinar så får du ta den långa vägen hmm

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

1 059 Inlägg
5 mars 2008
#23
har du föreläggande om reg bes så är det inte vem som helst i hallen som får bes den.Är nån med lite högre rang o oftast lite mer petiga.Jag fick monter på org grejer men det va inga prob med 3 tum o racekat så länge det såg org ut motormässigt.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

10 287 Inlägg
5 mars 2008
#24
Kjolkit och större fälgar/andra däcksdimensioner är numera lättade regler för även på helbilsgodkända bilar. I princip vågar man inte strypa jättemarknaden för eftermarknadsprodukter.

/Göran

Xuri skrev:
men var glad att du inte kör en helbilsgodkänd bil då för då hade du inte ens fått sätta ......eller större fälgar .

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

4 670 Inlägg
5 mars 2008
#25
jag hade nog ställt ner laddtrycket o testat i en annan stad1 hör dig lite för med folk som åker trimmat vart dom brukar besikta o hur dom är där!

Här har vi en station i tranås som tycker det är skitkul med trimmade bilar big_smile

Åkte ner med min saab 9000 -89  Gick riktigt bra o 1,6 i laddtryck! + rätt mycket annat skit på
Var bara ett stort leende på honom! när han hade provkört!


Inläggskritiker
990 Inlägg
5 mars 2008
#26
Hur kommer det gå för mig då som kommar ha ca 110-120% mer effekt än orgina (225hk) ? roll

Fast jag tänker sätta på 0.1bar eller nåt, då kommer bilen gå rätt så orginal blir dock intressant och se vad dom har o säga om det lilla grenröret och Wg.
Senast redigerat av Hammarslag (5 mars 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Stålmannen
465 Inlägg
5 mars 2008
#27
Men om du skulle åka in igen och kolla så skulle väl det bara vara för motrons skull? Så då kanske dom kollar lite mer grundligt på den än vad dom skulle ha gjort på en vanlig besiktning? Right?

Så frågan är om man skulle våga chansa att bara åka och besikta igen?


Forummoderator
10 576 Inlägg
5 mars 2008
#28
Hammarslag skrev:
Hur kommer det gå för mig då som kommar ha ca 110-120% mer effekt än orgina (225hk) ? roll

Det gäller att snygga till motorrummet, bort med alla blå siliocnslangar (varför finns de inte i svart???!!) dit med original luftburk motorkåpor mm, se till att bilen inte dånar för mycket, stabil tomgång.  hellre 1200rpm stabilt än 900rpm svajande.  kolla avgasvärden samma dag som du besiktigar och justera mot önskade värden. se till så alla yttrelampor och liknande lyser och är i sin ordning. Samt att inga motorlampor lyser inne i bilen.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 059 Inlägg
5 mars 2008
#29
Men har han föreläggande om reg bes så försviner inte det efter 2 mån som vanliga 2or gör.
Men har man inte föreläggande om regbes så kan man ju byta station o kolla,dock så ser dom tidigare bes när dom slår in bilen på datorn.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

726 Inlägg
5 mars 2008
#30
lättaste är nog att åka till en annan närliggande station och besiktiga


Greve
135 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
#31
Mycket olika tips här... Men jag tror jag provar som många säger att boka ny tid på annan ort prova igen med mindre modifikationer och om inte det går får jag bita i det sura äpplet..
Tack för alla tips och allt engagemang från alla inblandade!!

1 059 Inlägg
5 mars 2008
#32
lycka till,ingen blir gladare än vi om du får igenom den utan o tokskruva.
Senast redigerat av racefan (5 mars 2008)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
5 mars 2008
#33
mickius skrev:
Här har vi en station i tranås som tycker det är skitkul med trimmade bilar big_smile
Var bara ett stort leende på honom! när han hade provkört!

Du har inte träffat hitlerhåkan eller phinn då? tongue

Lär ha vart fredrik, daniel eller jesper?

I Tranås åker vi till mjölby och besiktar, där går allt igenom... Att hela krängningshämamren är borta och staget sitter med buntband i fjäderbenen har gått igenom, även glappa leder och mkt läckage big_smile


Stressfläkt Racing
337 Inlägg
5 mars 2008
#34
torpis skrev:
Hammarslag skrev:
Hur kommer det gå för mig då som kommar ha ca 110-120% mer effekt än orgina (225hk) ? roll

Det gäller att snygga till motorrummet, bort med alla blå siliocnslangar (varför finns de inte i svart???!!) dit med original luftburk motorkåpor mm, se till att bilen inte dånar för mycket, stabil tomgång.  hellre 1200rpm stabilt än 900rpm svajande.  kolla avgasvärden samma dag som du besiktigar och justera mot önskade värden. se till så alla yttrelampor och liknande lyser och är i sin ordning. Samt att inga motorlampor lyser inne i bilen.

http://www.do88.se/ svarta siliconslangar


Forummoderator
10 576 Inlägg
5 mars 2008
#35
psilo skrev:
torpis skrev:
Hammarslag skrev:
Hur kommer det gå för mig då som kommar ha ca 110-120% mer effekt än orgina (225hk) ? roll

Det gäller att snygga till motorrummet, bort med alla blå siliocnslangar (varför finns de inte i svart???!!) dit med original luftburk motorkåpor mm, se till att bilen inte dånar för mycket, stabil tomgång.  hellre 1200rpm stabilt än 900rpm svajande.  kolla avgasvärden samma dag som du besiktigar och justera mot önskade värden. se till så alla yttrelampor och liknande lyser och är i sin ordning. Samt att inga motorlampor lyser inne i bilen.

http://www.do88.se/ svarta siliconslangar

tack smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

582 Inlägg
5 mars 2008
#36
visst fan får man trimma gäller bara ha koll på avgasvärdena .Dom bromsar ju inte bilen så dom kan ju inte stå o gissa!!

hej

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 mars 2008
#37
Sharky skrev:
Kjolkit och större fälgar/andra däcksdimensioner är numera lättade regler för även på helbilsgodkända bilar. I princip vågar man inte strypa jättemarknaden för eftermarknadsprodukter.

/Göran

Xuri skrev:
men var glad att du inte kör en helbilsgodkänd bil då för då hade du inte ens fått sätta ......eller större fälgar .


Jo jag vet ...tog de bara som exempel...men en frontmonterad intercooler tex e ju inte lagligt....eller andra tryckrör om man ska vara petig...


One Man Clan
4 287 Inlägg
5 mars 2008
#38
jes skrev:
visst fan får man trimma gäller bara ha koll på avgasvärdena .Dom bromsar ju inte bilen så dom kan ju inte stå o gissa!!

en besiktningsman e inte dum i huvet...en person som jobbar 1 vecka på bilprovningen har kört fler bilarn än du någonsin kmr göra och dom vet nog hur 225 hk "känns"....


Better than God \o/
1 883 Inlägg
5 mars 2008
#39
Har du fått föreläggande om regbes så lär det vara petnoga om du skall köra en vanlig bes igen. Dvs allt som inte ser original ut kommer att göra att de troligen underkänner bilen...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Inläggskritiker
990 Inlägg
6 mars 2008
#40
torpis skrev:
Hammarslag skrev:
Hur kommer det gå för mig då som kommar ha ca 110-120% mer effekt än orgina (225hk) ? roll

Det gäller att snygga till motorrummet, bort med alla blå siliocnslangar (varför finns de inte i svart???!!) dit med original luftburk motorkåpor mm, se till att bilen inte dånar för mycket, stabil tomgång.  hellre 1200rpm stabilt än 900rpm svajande.  kolla avgasvärden samma dag som du besiktigar och justera mot önskade värden. se till så alla yttrelampor och liknande lyser och är i sin ordning. Samt att inga motorlampor lyser inne i bilen.

Kommer bara använda blåa silikonslangar till vakumsidan.
Ang orginal luftburk så blir det svårt då turbon är vänd åt fel håll

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed


Sök