3575
Sök

Hankook / Ventus K-107 vs. Dunlop Sport Maxx

Bajje
54 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
Hur stor är skillnaden egentligen på dessa två märken???
Prismässigt på dessa två är det inte någon särskild skillnad på 20". Någon som har någon erfarenhet?

Fuck You, Pay Me

346 Inlägg
6 mars 2008
jag körde dunlop supersport maxx på coopern GRYMT nöjd. FUnkade klockrent vid inspirerad körning på baan samt vanlig landsväg körning

Bajje
54 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Någon??? Hjälp Snälla??

Fuck You, Pay Me

86 Inlägg
7 mars 2008
Skulle helt klart satsa på Dunlop Sport Maxx! Ett suveränt däck
Hankook tillverkas i Korea.

120 Inlägg
7 mars 2008
Inget fel på hankook, ett vädligt bra ekonomidäck men är det prestanda du är ute efter är Dunlop att föredra i detta fallet!

Henrik "Orientexpressen" Svensson

Körv
3 535 Inlägg
7 mars 2008
har hankook på mina sommarfälgar. och jag tycker dom funkar fint smile

Truckdriving Man

Bajje
54 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Är ute efter komfort resp. bra grepp. Jag ska inte köra fort eller hårt utan mjukt och fint wink

Fuck You, Pay Me

Körv
3 535 Inlägg
7 mars 2008
Bajje skrev:
Är ute efter komfort resp. bra grepp. Jag ska inte köra fort eller hårt utan mjukt och fint wink

Då rekommenderar jag hankook. Har ju ingen sportig bil eller så, men dom följer med jävligt bra i kurvorna faktiskt smile Aldrig hört däckskrik från dem. (Men det kanske bara är jag som aldrig gasar big_smile)

Truckdriving Man

1 072 Inlägg
7 mars 2008
Bajje skrev:

Ska du ha komfort ska du nog köra på Dunlopen! Jag hade Hankook på opeln innan och de duger men slits onaturligt fort och med 50hk i bilen kan man inte skylla på hänsynslösa burnar. Nu valde jag Dunlop då de inte hade Continental hemma. Hittils har jag märkt jäkligt låg ljudnivå (då har jag totalt strippad bil) och hyffsat breda däck 215. Men jag kan inte säga nått om greppet ännu då det är kalt ute och däcken inte får upp sin temp!

Sök